Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Inno Gene konkurencją na rynku w USA?
17.01.2012

Niedawno Centrum Badań DNA oraz NewLab Systems, spółki należące do Inno-Gene w dniu podpisały umowę z amerykańską firmą Caliper Life Sciences z siedzibą w Hopkinton, Massachusetts na dystrybucję innowacyjnych systemów laboratoryjnych na polskim rynku.

Kontrakt umożliwił kompleksowe wyposażenie komercyjnych laboratoriów molekularnych w zautomatyzowane systemy do prowadzenia badań genetycznych, od izolacji DNA z próbki, po analizę wyników badań. – Współpraca ze światowym liderem w rozwoju i komercjalizacji innowacyjnych narzędzi z zakresu nauk przyrodniczych stanowi duży krok w kierunku dynamicznego rozwoju tego segmentu w Polsce – mówił Michał Kaszuba, Prezes Inno-Gene.


Teraz to polski produkt może trafić na rynek amerykański.

Inno-Gene S.A. razem z zespołem lekarzy z Uniwersytetu Medycznego i Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu zakończyła badania nad testami do diagnostyki predyspozycji genetycznych nowotworów jelita grubego i prostaty. Po raz pierwszy na świecie, dzięki badaniu setek fragmentów DNA i występujących w nich mutacji genetycznych, pacjenci będą mogli dowiedzieć się, jakie jest ryzyko zachorowania na raka. Osoby, które przeszły już proces leczenia chemio i radio-terapią będą mogły sprawdzić, czy ich choroba ma podłoże genetyczne i czy zachorują członkowie ich rodzin. 

Spółka i lekarze szacują, że oszczędności dla służby zdrowia z tytułu profilaktyki u osób, które znajdą się w grupie ryzyka zapadalności na choroby nowotworowe wyniosą ponad 200 mln złotych rocznie. Test ma być też tańszy i kosztować około 400 euro. Zarząd spółki zdaje sobie sprawę, że cena nadal będzie zaporowa dla większości Polaków. — Liczymy, że w przyszłości testy będą refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Do tego czasu będą w ofercie prywatnych placówek — mówi Michał Kaszuba.

Poznańska firma nie ukrywa, że Polska może nie być kluczowym rynkiem. Jej potencjał szacowany na kilka milionów złotych, może trafić na rynek amerykański. — Prowadzimy rozmowy z amerykańską spółką medyczną Namsa, która przeprowadzi nas przez sito wymagań, które musimy spełnić, chcąc wejść na tamtejszy rynek. Zajmie się również ich sprzedażą — informuje Michała Kaszuba..

— Już Amerykanie kupują polskie półprodukty i produkty farmaceutyczne. Są one jednak sprzedawane pod marką zagranicznych koncernów. Tak jest łatwiej wejść na tamtejszy rynek — uważa Tomasz Tuora. Inno Gene nie chce ograniczać się do Polski i USA. Na celowniku ma też kraje UE. Jednak na ekspansję zagraniczną spółka będzie potrzebowała funduszy. — Planujemy emisję w pierwszym półroczu 2012 r., do 5 mln zł — mówi prezes. 

red. Blanka Majda

  

KOMENTARZE
news

<Październik 2024>

pnwtśrczptsbnd
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Newsletter