Genomed rozwija działalność diagnostyczną
19.06.2009
cWarszawska spółka Genomed, w której udziały ma fundusz MCI.Bio Ventures uzyskała Certyfikaty CF Network (Cystic Fibrosis Network) oraz EMQN (European Molecular Quality Network).
Władze obydwu firm nie kryją zadowolenia, bo certyfikaty potwierdzają jakość świadczonych usług diagnostyki medycznej.

Od początku istnienia Genomed zajmował się syntezą oligonukleotydów i usługami sekwencjonowania DNA. Zdobyte certyfikaty pozwalają mu rozwinąć diagnostykę molekularną. Certyfikat CF Network spółka uzyskała w zakresie genotypowania i interpretacji wyników dla mukowiscydozy i chorób CFTR-zależnych, a certyfikat EMQN w zakresie genotypowania i interpretacji wyników dla identyfikacji mikrodelecji AZF chromosomu Y w niepłodności męskiej, hemochromatozy, BRCA1 i BRCA2 oraz wykrywania dowolnych mutacji (Mutation Scanning).

Wraz z rozszerzeniem działalności firma zatrudniła kilku pracowników, głównie diagnostów. Certyfikaty pozwolą jej również wyjść ze swoją ofertą poza granice kraju.

- Rynek polski jest dla nas kluczowy, ale w przypadku tego typu działalności ograniczenia terytorialne nie istnieją i jest to naturalna droga rozwoju – mówi Robert Rzemiński z MCI.BioVentures.Wymaga to jednak rozwiązania kwestii logistycznych i opracowania planu marketingowego.

Fundusz MCI.Bio Ventures zainwestował w Genomed na początku zeszłego roku. Uzyskanie wspominanych certyfikatów było jednym z elementów biznes planu spółki, który – jak przyznaje Robert Rzemiński – realizowany jest zgodnie z przyjętymi założeniami.