Centrum Medycyny Doświadczalnej (CMD) wejdzie w skład CePT
12.11.2007
W ramach CePT zaplanowano integrację ośrodków naukowo-badawczych wchodzących w skład min. CZT BIM-Kampus Ochota.

CZT BIM (Centrum Zaawansowanych Technologii w zakresie Biotechnologii, Informatyki Stosowanej i Medycyny) – Konsorcjum zrzeszające pięć jednostek naukowych Kampusu Ochota: Akademie Medyczną, Uniwersytet Warszawski, Instytut Biologii Doświadczalnej PAN, Instytut Biochemii i Biofizyki PAN, Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej PAN, Międzynarodowy Instytut Biologii Molekularnej i Komórkowej UNESCO. Funkcję koordynatora Konsorcjum pełni Uniwersytet Warszawski. Centrum BIM powstało w odpowiedzi na rosnącą potrzebę badań interdyscyplinarnych oraz poprawy współpracy pomiędzy sferą nauki i gospodarki w zakresie szeroko pojętej biotechnologii, informatyki i medycyny. Forma prawna działalności umożliwia ubieganie się ośrodki ze źródeł europejskich i krajowych przewidywane dla tego rodzaju działalności. Są to w szczególności Sektorowe Programy Operacyjne (SPO WKP) oraz Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR), Norweski Mechanizm Finansowy, Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego). Przykładowe złożone wnioski SPO WKP 1.4.3 – „Wyposażenie Laboratorium Badań Strukturalnych” dla Wydziału Chemii UW, Wydziału Farmaceutycznego AM na kwotę 8 133 079,75 zł, „Laboratorium Obrazowania Biologicznego i Medycznego” dla Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego UW, Pracowni Rezonansu Magnetycznego AM, Instytutu Biologii Doświadczalnej – kwota 15 231 730 zł.