Captor Therapeutics ogłosił istotny postępy w pracach B+R w ramach kolejnego flagowego projektu

Captor Therapeutics osiągnął istotny kamień milowy w prowadzonym projekcie CT-01, który poświęcony jest rozwojowi terapii raka wątrobowo-komórkowego w oparciu o technologię celowanej degradacji białek. W ciągu ostatnich miesięcy to już kolejna informacja o osiągnięciu istotnego etapu w prowadzonych przez spółkę badaniach – we wrześniu ubiegłego roku Captor Therapeutics donosił o skutecznej degradacji białka MCL-1 przez opracowywany kandydat na lek w ramach projektu CT-03.

Fot. Michał Walczak, Captor Therapeutics

– Spółka uzyskała spektakularne wyniki przedklinicznych badań proof-of-concept, które wykazują bardzo znaczącą aktywność przeciwnowotworową dwóch związków wiodących rozwijanych w ramach projektu CT-01. Otrzymane wyniki pokazują, że doustne podanie związków projektu CT-01 powoduje regresję guzów modelu raka wątrobowo-komórkowego, Hep 3B2.1-7, u myszy – mówi dr Michał Walczak, dyrektor naukowy i współzałożyciel Captor Therapeutics.

Wyniki przeprowadzonych przez spółkę ww. badań stanowią znaczący kamień milowy i potwierdzają zasadność prowadzenia dalszych prac w ramach projektu CT-01, zmierzających do wprowadzenia jednego z tych związków do fazy IND-enabling studies. – Osiągnięty etap prac rozwojowych, zarówno w przypadku CT-01, jak i CT-03, dowodzi zdolności spółki do odkrywania degraderów typu klejów molekularnych i degraderów bi-funkcyjnych z wykorzystaniem naszej platformy technologicznej OptigradeTM oraz wskazują, że spółka z powodzeniem realizuje przyjęty harmonogram – uzupełnia dr Walczak.