236 mln zł dla Uniwersytetu Gdańskiego
02.07.2009
Uniwersytet Gdański chce za 236 mln zł zbudować trzy obiekty Wydziału Chemii i Biologii. Uczelnia może już rozpoczynać inwestycję po tym, jak 1 lipca podpisała umowę o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Projekt obejmuje nie tylko budowę gmachów, ale także wyposażenie ich w nowoczesną infrastrukturę ICT oraz zakup wyposażenia naukowo-dydaktycznego. Uniwersytet liczy, że dzięki temu uda mu się stworzyć prężny ośrodek dydaktyczny, nawet o zasięgu europejskim, w którym kształcić się będą specjaliści w zakresie nauk ścisłych, przyrodniczych i nowoczesnych technologii.

Wraz z budową obiektów uczelnia zamierza również uruchomić nowe specjalności. Na Wydziale Biologii planowane jest otwarcie co najmniej 4 (a docelowo 11) nowych specjalności, a na wydziale chemii – co najmniej 6 (docelowo 13 specjalności na kierunkach chemia i ochrona środowiska). Obecnie trwają prace nad przygotowaniem programów studiów następujących specjalności na kierunku biologia: ekologia molekularna, taksonomia molekularna, mikrobiologia molekularna, mikrobiologia spożywcza, biologia sądowa, biologia roślin, biologia zwierząt, biologia człowieka, biologia funkcjonalna organizmów, hydrobiologia, ochrona i zarządzanie zasobami przyrody (w miarę potrzeb i zainteresowania studentów, uruchamiane będą dotychczasowe specjalności: biologia molekularna, biologia eksperymentalna oraz biologia środowiskowa). Na Wydziale Chemii, na kierunku chemia przygotowywane są programy studiów sześciu nowych specjalności: chemia i analityka środowiska, chemia nowych materiałów, chemia i analiza żywności, ocena zagrożeń dla nowych substancji chemicznych, zarządzanie przedsiębiorstwem przemysłu chemicznego, chemia leków. Kształcenie na kierunku ochrona środowiska będzie odbywało się w oparciu o siedem nowych specjalności: ochrona przyrody, ochrona środowiska morskiego, analityka i monitoring środowiska, ochrona środowiska w przedsiębiorstwie, administracja i zarządzanie środowiskiem, doradztwo w zakresie ochrony środowiska oraz technologie ochrony środowiska.

Po zakończeniu budowy z nowych obiektów będzie mogło korzystać ponad 1600 studentów oraz 201 pracowników naukowo-dydaktycznych.

Inwestycja będzie realizowana na terenie już istniejącego Kampusu Oliwa, który w przyszłości będzie nosić nazwę Kampus Bałtycki.