Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Certyfikacja SCC / SCP.

Zarządzanie bezpieczeństwem dla dostawców usług technicznych i podwykonawców

Założeniem certyfikatu SCC jest zmniejszenie liczby wypadków. Standard ten definiuje jasne parametry dotyczące częstotliwości występowania wypadków, koncentruje się na kalkulacji aktualnych statystyk zaistniałych wypadków. Pierwotnie, standard SCC opracowano dla przemysłu naftowego, jednak dzięki swojej uniwersalności znalazł zastosowanie również w innych gałęziach przemysłu . Celem standardu SCC jest ocena systemu BHP w organizacjach świadczących usługi techniczne, m. in. w branży chemicznej, budowlanej. Certyfikat SCC zaświadcza, iż firma/ organizacja odpowiedzialnie i profesjonalnie podchodzi do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.

Bezpieczeństwo pracy dostosowane do firmy każdej wielkości

Certyfikacja na zgodność ze standardem SCC jest realizowana w dwóch etapach przy pomocy listy kontrolnej zawierającej pytania zamknięte. Zakres audytu oraz liczba obowiązkowych pytań zależy od przyjętego modelu certyfikacji. Jeśli firma zatrudnia mniej niż 35 osób, mogą Państwo otrzymać certyfikat ograniczony – SCC*. W przypadku firm zatrudniających powyżej 35 pracowników, lub zlecających część zakresu prac podwykonawcom, wydaje się certyfikat nieograniczony SCC**. W przypadku certyfikacji na zgodność z normą SCP, agencji pracy tymczasowej obowiązują inne wymagania.

Zalety korzystania z usług TÜV Rheinland

Certyfikacje zarządzania bezpieczeństwem pracy zgodnie ze standardami SCC i SCP umożliwiają:

  • Potencjalną redukcję kosztów realizacji prac dzięki wydłużonym okresom bezawaryjnej pracy i ograniczeniu kosztownych audytów BHP przeprowadzanych przez zleceniodawców
  • Zwiększenie świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa – co prowadzi do redukcji wskaźnika wypadkowości, a tym samym do zmniejszenia obciążeń finansowych przedsiębiorstw kosztami pracy
  • Brak konieczności przygotowywania szczegółowej dokumentacji dla klientów
  • Zapewnienie systematycznych szkoleń dla pracowników i kierowników

Sześć kroków do zwiększenia bezpieczeństwa pracy

1. Audyt wstępny (opcjonalnie)
Audytorzy przeprowadzają audyt wstępny w celu ustalenia, czy firma spełnia wszystkie wymagania standardu, a jeśli tak, to które.

2. I etap audytu certyfikującego
Zespół audytorów określa stopień zgodności dokumentacji dotyczącej systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy z wymaganiami standardu SCC / SCP, określa gotowość do certyfikacji oraz planuje II etap audytu.

3. II etap audytu certyfikującego
Audytorzy dokonują rewizji praktycznego zastosowania systemu zarządzania higieną pracy w firmie w celu sprawdzenia jego skuteczności.

4. Wydanie certyfikatu
Jeśli Państwa firma spełnia wszystkie kryteria, otrzymują Państwo certyfikat potwierdzający integralność systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy oraz jego zgodność z standardu SCC / SCP.

5. Audyty nadzorujące 
Co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią podstawę do ciągłej optymalizacji procesów.

6. Odnowienie certyfikatu
W celu przedłużenia certyfikacji, po trzech latach przeprowadza się kolejną kontrolę stanowiącą cenną pomoc we wdrożeniu procesów ciągłego doskonalenia. Certyfikacja zgodnie ze standardami SCC / SCP jest potwierdzeniem dla Państwa partnerów biznesowych i klientów długookresowego zaangażowania w zwiększanie bezpieczeństwa pracy.

 

W kierunku zintegrowanej strategii

Efekt synergii z połączenia systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ze zintegrowanym systemem zarządzania, to dodatkowe wymierne korzyści dla Państwa firmy. Na przykład, w wyniku połączenia systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy z systemem zarządzania jakością, certyfikacjami w zakresie ochrony środowiska lub z innymi normami branżowymi.

 

Newsletter