Trzecia edycja konkursu organizowanego przez firmę Huawei wraz ze Startup Academy miała na celu wspieranie przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, którzy są na początku swojej drogi do zrewolucjonizowania narzędzi dla zdrowia. Podczas kilkumiesięcznego programu start-upy usprawniały strategie rozwoju swoich biznesów i konfrontowały własne nowatorskie idee z mentorami, starając się tym samym przekonać jury do swoich pomysłów. – Jesteśmy pod wrażeniem innowacyjności projektów, które znalazły się w konkursie. Reprezentują szeroką gamę rozwiązań – zaczynając od oprogramowania do nieinwazyjnej diagnostyki, poprzez systemy wspierające zarządzenie bólem i stanem zdrowia psychicznego pacjentów, aż po technologie do projektowania nowych leków dzięki sztucznej inteligencji. Wybór zwycięzców z tego grona nie był łatwy. Jesteśmy dumni, że dzięki organizacji konkursu mogliśmy wspomóc ich rozwój i tym samym – przyczynić się do budowy polskiej „doliny innowacji” – mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.
W finale znalazły się start-upy, które w najbardziej nowatorski sposób wykorzystywały nowoczesne technologie na rzecz poprawy kondycji fizycznej i psychicznej użytkowników. Pierwsze miejsce i nagrodę główną 100 tys. zł otrzymał start-up Clebre – osobisty system do diagnostyki i terapii zaburzeń snu i oddychania. Drugie miejsce i 60 tys. zł zdobył start-up Oasis Diagnostics oferujący ONIRY – wyrób medyczny przeznaczony do diagnostyki urazów okołoporodowych. Na trzecim miejscu uplasował się PioLigOn z algorytmem komputerowym do szybkiego projektowania nienaturalnych peptydów (VPDesigner42™), które służą tworzeniu nowych leków na choroby rzadkie. Nagrodę publiczności, głosami widzów zebranych w trakcie Gali, otrzymał UhuraBionics. Start-up stworzył protezę sztucznej, elektronicznej krtani dla osób pozbawionych strun głosowych. – Przez ostatnie miesiące uczestnicy konkursu wzięli udział w wielu wyzwaniach, które pomogły nam lepiej poznać ich innowacje i zdecydować o zwycięzcach. Konkurs Huawei Startup Challenge to nie tylko rozdanie nagród czy działanie biznesowe, ale także sposób na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z młodymi innowatorami, którzy chcą dokonać wielkich rzeczy. Dzięki tej inicjatywie start-upy pozytywnego wpływu mogą przekuć plany w realne działanie. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia i serdecznie gratulujemy nie tylko laureatom, ale również reszcie finalistów – dodaje Karolina Piotrowska, członkini zarządu Startup Academy.
Do konkursu zgłosiło się 168 start-upów. Znaczącą grupę stanowiły firmy z Dolnego Śląska (25%) oraz Mazowsza (25%). Ponad 40% start-upów biorących udział w konkursie zaprojektowało mobilne aplikacje dla użytkowników, natomiast 5% firm zakładało stworzenie ubieralnych urządzeń monitorujących pracę organizmu. Wiele firm zdecydowało się podjąć w swoich projektach tematykę zdrowia psychicznego – technologie związane z leczeniem depresji, zaburzeń lękowych bądź oferujące niezbędną pomoc w kryzysie psychicznym stanowiły 9% zgłoszeń. Konkurs odbył się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, Agencji Badań Medycznych i Pracodawców Rzeczpospolitej Polski, a także pod patronatem medialnym takich redakcji, jak: Forsal.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Wirtualna Polska, InnPoland, Mam Startup, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, eGospodarka.pl, ISBNews, ISBTech, Biotechnologia.pl, Medical Press, Polityka Zdrowotna, Med Express oraz Rynek Zdrowia.
KOMENTARZE