– Współczesna medycyna jest dziedziną nieustannie rozwijającą się, wymagającą od lekarzy i lekarzy dentystów nie tylko dogłębnej wiedzy, ale również zdolności adaptacji do szybkich zmian. W obliczu tak dynamicznego otoczenia kluczowym elementem jest jakość kształcenia medycznego, która determinuje przygotowanie przyszłych medyków do sprostania tym wyzwaniom. Odpowiadając na te potrzeby, Naczelna Izba Lekarska podjęła się zadania oceny jakości kształcenia na polskich uczelniach medycznych. W wyniku przeprowadzonej drugiej edycji badania, do którego zaproszono 31 uczelni, uzyskano cenne dane dotyczące różnych aspektów edukacji. Badanie skupiło się m.in. na kadrze naukowo-dydaktycznej, nauczaniu przedmiotów przedklinicznych i klinicznych oraz rezultatach nauczania. Uzyskane wyniki wskazują na różnorodność podejść do kształcenia na różnych uczelniach, podkreślając jednocześnie znaczenie kadry naukowo-dydaktycznej w procesie edukacyjnym. Zgromadzone dane, które posłużyły do opracowania prezentowanego raportu, oparte są na odpowiedziach z 19 uczelni, co daje w miarę reprezentatywny obraz edukacji medycznej w Polsce – piszą we wstępie raportu Artur Białoszewski i Marek Fudała.
Udział w badaniu wzięły:
1. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
2. Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu,
3. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku,
4. Uniwersytet Medyczny w Łodzi,
5. Gdański Uniwersytet Medyczny,
6. Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach,
7. Warszawski Uniwersytet Medyczny,
8. Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie,
9. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie,
10. Uniwersytet Kaliski im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego,
11. Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu,
12. Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego z siedzibą w Krakowie,
13. Politechnika Wrocławska,
14. Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie,
15. Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach,
16. Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie,
17. Uniwersytet Opolski,
18. Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu,
19. Uniwersytet Warszawski.
Pełna treść raportu dostępna jest TUTAJ.
KOMENTARZE