Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Z kamerą za pan brat – wideo marketing wkroczył na dobre do firm
Wideo marketing zdobywa coraz większą popularność, a treści wideo zaczynają rządzić w Internecie. Jak pokazują badania, większość konsumentów woli obejrzeć dwuminutowy filmik, aniżeli zagłębić się w lekturę tekstu, która zajmie mu dużo więcej czasu. Content wideo jest nie tylko sposobem na reklamę, przedstawienie informacji, ale przede wszystkim na zbudowanie wizerunku firmy oraz wykreowanie marki. Prowadzisz firmę, stronę internetową, bloga? Najwyższy czas zaprzyjaźnić się z kamerą.

 

 

Jak prognozuje Cisco, już w 2018 r. ruch pochodzący z wideo może być odpowiedzialny nawet za 90% całego ruchu w Internecie. Agencja mediowa Zenith opublikowała w 2017 r. kolejny raport, z którego wynikało, że użytkownicy na całym świecie poświęcają na oglądanie materiałów wideo w Internecie średnio 47,4 minuty dziennie. Przeciętny Polak poświęca na oglądnie tego typu treści 40 minut dziennie, czyli o 14% więcej niż w 2016 r. Oglądane są one najczęściej za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych, ale przewiduje się, że czas poświęcony na oglądanie filmów w sieci na smartfonach i tabletach wydłuży się w 2018 r. o 25%, a w 2019 o 29%. Wraz ze zwiększoną popularnością wideo marketingu, wzrosną również wydatki na reklamę wideo.

 

Dlaczego wideo marketing?

Trendy zmieniają się szybko. Jeszcze do niedawna prym wiodły media społecznościowe (fanpage), a jakiś czas temu wszystkie firmy gremialnie tworzyły różnego rodzaju infografiki. Dzisiaj to waśnie wideo przyciąga największą uwagę konsumentów. Dlaczego?

Po pierwsze taka forma jest prosta i nie wymaga od użytkownika zbyt wiele wysiłku, skupienia i czasu. W kilkuminutowym filmiku można przekazać dużo więcej informacji, w dużo bardziej atrakcyjny sposób niż w przypadku tradycyjnych treści.

Dzięki wideo możemy wejść do firmy, zobaczyć, jak wygląda praca „od kuchni”, „zaprzyjaźnić się” z pracownikami. To wszystko zdecydowanie ociepla wizerunek firmy i nawiązuje się swego rodzaju więź, relacja, którą ciężej jest zerwać. Wideo marketing jest również świetnym sposobem na opowiedzenie historii firmy i wykreowanie marki oraz zwiększenie jej widoczności.

 

Różne oblicza wideo

Mnogość pomysłów jest nieograniczona. Może to być klasyczny spot reklamowy, kanał informacyjny, vlog, transmisja live, poradnik, webinar, unboxing czy popularny ostatnimi czasy storytelling. To, na którą formę się zdecydujemy, zależy od nas i od profilu działalności naszej firmy. Bardzo ważne jest, aby dopasować rodzaj komunikacji do przekazywanych treści.

Bez względu na to, czy jesteśmy firmą biotechnologiczną, farmaceutyczną czy kosmetyczną, każdy znajdzie odpowiednią formę dla siebie – może to być wspominana wcześniej wizyta w firmie, pokazanie hali produkcyjnej, laboratorium czy działu marketingu, może to być przedstawienie w ciekawy sposób portfolio produktów i usług, a w przypadku firm kosmetycznych recenzje kosmetyków czy porady. Coraz częściej na wideo marketing stawiają również salony kosmetyczne, które nagrywają tutoriale, wywiady, pokazują produkty czy po prostu przedstawiają salon. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

 

Jak zacząć działać?

Poza wyborem treści i formy jej przedstawienia, bardzo ważna jest sama realizacja materiału wideo. Nagrywając taki materiał, należy zwrócić uwagę na: miejsce, oświetlenie, jakość dźwięku i obrazu. Koniec nagrywania nie oznacza końca pracy. Kolejnym etapem jest montaż takiego filmu, a co za tym idzie: wybranie odpowiednich filmów, usunięcie z nich niepotrzebnych fragmentów, błędów, dłużyzn czy elementów, które nie powinny znaleźć się na nagraniu, dodatnie podpisów, zdjęć (np. logo firmy, zdjęcie produktu, itp.), dodanie podkładu muzycznego.

 

Jeżeli jesteś gotowy do działania, ale nie wiesz, od czego zacząć? Przyjdź do nas na szkolenie:

 

11 kwietnia 2018 r. – Jak tworzyć oryginalne wideo? Warsztaty niskobudżetowych nagrań do Internetu

12 kwietnia 2018 r. – Z charyzmą do każdej kamery. Warsztaty realizacji wideo

 

 

 

 

KOMENTARZE
Newsletter