Spotkanie po dłuższej przerwie
Branża targowa ze zdwojoną siłą wraca na właściwe tory, czego najlepszym przykładem jest miniona impreza. Wszyscy – organizatorzy, wystawcy, odwiedzający oraz eksperci prowadzący prezentacje w strefie workShops – byli bardzo spragnieni branżowych wydarzeń. – Cieszę się, że ponownie mogliśmy stworzyć dogodną przestrzeń do biznesowych rozmów. Najlepszą dla nas nagrodą są gratulacje płynące od wystawców, którzy na targach pozyskali dziesiątki nowych kontaktów – podsumowuje Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie. W tym roku w imprezie wzięło udział 3100 osób.
Potrzeba bezpośrednich rozmów jest ogromna, o czym najlepiej świadczą słowa wystawców. – Powodem decyzji o tegorocznym udziale w Targach Packaging Innovations był głód spotkań. Sprawy można załatwić poprzez komunikatory, jednak jesteśmy wychowani na spotkaniach bezpośrednich i zarówno my, jak i klienci mieliśmy już dość siedzenia. Chcieliśmy się spotkać, porozmawiać, wyjść gdzieś – to jest zupełnie inny klimat, innego typu rozmowy – podkreśla Daniel Gawryś, Key Account Manager w Fano Sp. z o.o. Podobnego zdania jest Artur Drożdż, specjalista ds. handlowych w Color-Press Sp. z o.o. – O udziale w targach zdecydowała przerwa spowodowana pandemią. Byliśmy już bardzo stęsknieni za spotkaniami, atmosferą towarzyszącą wydarzeniu, rozmowami. Poza tym Targi Packaging Innovations są dla nas zawsze bardzo atrakcyjne i lubimy na nie przyjeżdżać.
Minione miesiące wyraźnie pokazały, że pomimo szybkiej adaptacji do świata online, bezpośrednie kontakty nadal pozostają bezcenne. – Cieszymy się z udziału w wydarzeniu, z tego, że mogliśmy wrócić do życia targowego. Uważam, że największą wartością tego typu spotkań jest możliwość zaprezentowania oferty, której nie da się przedstawić przez telefon. Czasami spojrzenie na dany produkt „na żywo” otwiera oczy i stwarza pole do rozmowy – zaznacza Piotr Kuligowski, specjalista ds. handlowych w Novacode. Sp. z o.o. Wartość płynącą z bezpośrednich kontaktów zauważa również jeden z odwiedzających. – Miło jest spotkać kogoś, z kim rozmawiało się tylko przez telefon. Z pewnością ma to duże znaczenie, dlatego takie wydarzenia zawsze w większym lub mniejszym zakresie będą potrzebne i będą funkcjonowały. Poza tym na targach można się zainspirować, poznać nowości i podpatrzeć ciekawe zastosowania.
Konkretne rozmowy
Organizatorzy Targów Packaging Innovations drugi rok z rzędu udowodnili, że przy zachowaniu obostrzeń sanitarnych można przygotować wydarzenie na najwyższym poziomie. – Przed przyjazdem zastanawialiśmy się, czy będzie duże zainteresowanie, czy dopisze frekwencja, jednakże Targi Packaging Innovations jak zawsze miło nas zaskoczyły ciekawymi spotkaniami, dużą ilością klientów i bardzo intersującymi rozmowami. Cieszymy się, że możemy w końcu spotkać się w cztery oczy, a nie zza ekranu komputera – docenia Aleksandra Czarniecka, Sale & Export Specialist w Etykiety.pl Etigraf Sp. z o.o.
Wystawcy w pełni wykorzystywali dwa dni targowe na zaprezentowanie oferty i zbudowanie nowych relacji. – Zainteresowanie produktami na naszym stoisku było ogromne, nie wyrabialiśmy się z pracą. Odwiedzały nas zarówno osoby poszukujące konkretnych rozwiązań, jak i takie, które szukają inspiracji. Dzięki rozmowom możemy poznać perspektywę i potrzeby naszych klientów – podkreśla Artur Drożdż. Pozytywnego zmęczenia nie kryje też Piotr Wiśniewski, CEO DBR77 Robotics Sp. z o.o. – Po pierwsze udało nam się znaleźć kilku klientów, a po drugie – kilku potencjalnych, ważnych dla nas partnerów. Kontakty, które tu pozyskaliśmy, mogą mieć istotny wpływ na nasz dalszy rozwój. Dla firmy, takiej jak nasza, start-upu w bardzo elastycznym momencie rozwoju, tego typu wydarzenia mogą być szczególnie ważne.
Firmy wielokrotnie zaznaczały, że siłą Targów Packaging Innovations jest to, iż są one zwierciadłem branży. – Nazwa targów brzmi adekwatnie do tego, co dzieje się na wydarzeniu, dlatego wystawiamy się tutaj cyklicznie. Targi traktujemy jako platformę do zdobywania wiedzy, poznawania trendów, zobaczenia tego, co dzieje się na rynku i co później możemy zaadoptować w naszych opakowaniach – mówi Bartosz Suski, Area Sales Manager w Jokey Poland Sp. z. o.o.
Wiedza
Nieodłącznym elementem Targów Packaging Innovations są wykłady w strefie workShops. To niepowtarzalna okazja, aby bezpłatnie wziąć udział w prezentacjach prowadzonych przez specjalistów, którzy podczas swoich wystąpień dzielą się wiedzą i doświadczeniem. W tym roku spotkania poprowadziło 12 ekspertów. Wśród nich można było spotkać m.in. Rainera Kuhna, dyrektora zarządzającego PrintCity Alliance, omawiającego temat „Sustainable Premium Packaging”, Mikołaja Maślińskiego, prezesa zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting Sp. z o.o., przedstawiającego wykład „Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań?” czy Irka Korczyńskiego ze Studia IKAR, przybliżającego zagadnienie „Promocji marki przez branding”.
Młode talenty
Pierwszego dnia targów wręczono nagrody w 10. edycji Konkursu Strefa Studenta. Celem konkursu jest stworzenie szansy młodym, zdolnym projektantom, którzy stawiają pierwsze zawodowe kroki. Udział w Packaging Innovations umożliwia im poznanie przedstawicieli kluczowych firm na rynku, którzy poszukują młodych talentów.
Głosem Jury w 10. edycji Konkursu Strefa Studenta zwyciężyli:
* w kategorii Wrażenie – Gabriela Żełudziewicz, prezentująca Opakowanie na czekoladę „Cre-ate chocolate”,
* w kategorii Funkcjonalność i Forma – Gabriela Skrobacka, prezentująca OKres BOX – opakowanie na środki higieniczne,
* w kategorii Szata Graficzna – Michalina Garnik, prezentująca opakowanie na miód z funkcją pop-upu,
* dodatkowo w kategorii Wrażenie wyróżnienie otrzymał Wojciech Zabel, prezentujący HairBands – serię opakowań na gumki do włosów.
Pomimo wielu zmian wokół, jedno pozostaje niezmienne – potrzeba kontaktu, rozmowy, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. Zadanie to spełniają targi, które od lat są forum wymiany doświadczeń i dyskusji o nadchodzących trendach. Na kolejną edycję Packaging Innovations zapraszamy w dniach 31 maja i 1 czerwca 2022 r. do EXPO XXI Warszawa.
KOMENTARZE