Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Rynek azjatycki szansą dla producentów kosmetyków i żywności funkcjonalnej
08.12.2008
Japonia jest krajem znanym z wprowadzania nowych, innowacyjnych technologii w dziedzinie    żywności funkcjonalnej i napojów, natomiast Chiny dysponują największym na świecie potencjałem gospodarczym.


Ze względu na fakt  spowolnienia  tempa wzrostu gospodarczego w krajach zachodnich , uwaga producentów zostaje zwrócona obecnie w stronę Azji, która stanie się  doskonałym miejscem  dla  rozwijania rynków  produktów kosmetycznych. Nowy raport Business Insights   dostępny za pośrednictwem Research & Markets, bada obecnie obowiązujące przepisy, zachowania konsumentów i trendy na rynku w Chinach i Japonii.

Wśród dobrych wiadomości:
  • W latach 2005 i 2008 r.,  udział produktów kosmetycznych oraz żywności  wzrósł z 2,3 % wszystkich funkcjonalnych produktów, począwszy od 2005 r. w Chinach, do 5,2 % w roku 2008.  Obszar „The beauty segment”  ze względu na fakt , że  odnosi się  także do składników funkcjonalnych  i żywności,  jest rozszerzeniem japońskiego modelu wykorzystania kombinacji  innowacyjnych składników .
  •       Azjatycki rynek żywności funkcjonalnej i napojów,   jest ukierunkowany na wzrost CAGR(Średnia roczna stopa wzrostu ) z 5,6 % z 36,6 miliardów dolarów w 2007 roku do 48 mld $ w 2012 roku
Dodatkowe tematy obejmują wykorzystanie etykiet i loga na rynku japońskim, chińskiego systemu regulacyjnego, bezpieczeństwa żywności i trendów demograficznych.


Źródło: Inside Cosmeceuticals-innovation in personal care and cosmetics
KOMENTARZE
Newsletter