Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Relacja z targów InterCHARM
04.06.2007
W dniach 24-26 maja odbyły się IV Międzynarodowe Targi Kosmetyki interCHARM Polska 2007. Wzięło w nich udział ponad 150 wystawców z całego świata.


Innowacje produktowe oraz nowości w zakresie surowców i opakowań zaprezentowały firmy z ponad 20 krajów: Austrii, Belgii, Brazylii, Chin, Chorwacji, Czech, Egiptu, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Korei, Łotwy, Niemiec, Turcji, Pakistanu, Rosji, Słowacji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Włoch i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Goście targów reprezentowali przede wszystkim sektor biznesowy: hurt, dystrybucję i produkcję kosmetyków. Kupcy wzięli udział w konferencji „Najnowsze trendy rozwoju rynku kosmetycznego”, a fryzjerzy i kosmetyczki – w szkoleniach i widowiskowych pokazach przygotowanych przez kwartalnik „TOP Professional”. Impreza odbyła się pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Izby Opakowań oraz Krajowej Izby Gospodarczej.


Nagrody dla najlepszych
Prestiżowe Złote Medale interCHARM Polska, już po raz drugi trafiły do rąk najlepszych w branży. Jury konkursowe tradycyjnie nagrodziło nie firmy, lecz produkty, które tym samym zyskały prawo do prezentowania wizerunku medalu na swoich opakowaniach. Po wręczeniu Złotych Medali, już następnego dnia targów, wystawcy prezentowali je na swoich stoiskach.. W kategorii NAJLEPSZY DEBIUT na rynku opakowań kosmetycznych zwycięzcą została firma Heinz Glas Działdowo oraz firma Heinz Plastics Polska za serię opakowań Flame. W kategorii NAJLEPSZY DEBIUT, na rynku wyrobów gotowych, zwycięzcą została firma Yarden za sól do kąpieli z Morza Martwego. W kategorii NAJLEPSZY DEBIUT dla polskiego dystrybutora firmy zagranicznej, zwycięzcą została firma Adrion za suszarkę do włosów z systemem OZONO1. W kategorii: Innowacje, w segmencie wyrobów gotowych, zwycięzcą została firma Eveline Cosmetics za serię Gold Therapy - Złote Nici Młodości. W kategorii Innowacje na rynku opakowań kosmetycznych zwycięzcą została firma Eurovetrocap za linię opakowań Vogue ze szkła transparentnego. Ale to nie wszystkie wyróżnienia, jakie przypadły najlepszym podczas Międzynarodowych Targów Kosmetyki interCHARM Polska 2007. Drugiego dnia targów, w obecności ponad 60 dziennikarzy, nagrodę „Eksporter Roku” odebrała firma Eveline Cosmetics, a firma Dermaglin otrzymała certyfikat „Gwarancja Najwyższej Jakości”, przyznany przez Europejskie Centrum Jakości i Promocji Regionalnej.


Dla biznesu i dla profesjonalistów
Pierwsze dwa dni targów miały charakter biznesowy, a towarzyszące targom wykłady przyciągnęły przede wszystkim kupców, dystrybutorów, przedstawicieli hurtowni i producentów z branży kosmetycznej. Podczas trwającej dwa dni konferencji kupieckiej „Najnowsze trendy rozwoju rynku kosmetycznego”, wystąpili: Łukasz Pytliński- Wiceprezes Instytutu Badań Rynku i Opinii Publicznej CEM, wykładowca studium podyplomowego Uniwersytetu Jagiellońskiego „Metody i techniki badań marketingowych” (specjalizuje się w ilościowych metodach badań społecznych i marketingowych), Olgierd Łukaszewicz (Partner Zarządzający w  Catman Polska) oraz Agnieszka Górnicka – prezes zarządu Inquiry, która specjalizuje się w badaniu rynku kosmetycznego w Polsce i za granicą.
W programie znalazły się wykłady na temat: zwyczajów zakupowych wśród konsumentów, postaw konsumentek w Polsce, zarządzania kategorią i technik promocji w punktach sprzedaży. Drugi dzień konferencji został poświęcony na grę kupiecką, ćwiczącą umiejętności negocjacyjne. Niemal 40 osób wzięło udział w seminarium Polskiej Izby Opakowań: „Opakowania do kosmetyków: wymagania, nowe technologie, materiały”, podczas której wykład wygłosił m.in. prof. dr hab. Inż. Stanisław Tkaczyk, Prezes Polskiej Izby Opakowań - dyr. Centralnego Ośrodka Badawczo- Rozwojowego Opakowań. Wiodącymi tematami były: ocena zgodności opakowań z ustalonymi limitami migracji globalnej, certyfikacja i badania opakowań oraz analiza rynku opakowań w Polsce. Wykłady zakończyła dyskusja.
W piątek (25 maja) odbyła się także konferencja tygodnika Krajowej Izby Gospodarczej „Rynki Zagraniczne”: „Jak bezpiecznie eksportować”. Prelekcje dotyczyły przede wszystkim zabezpieczenia się przed stratami: weryfikacji wiarygodności partnerów zagranicznych oraz windykacji należności.
Profesjonaliści branży fryzjerskiej skorzystali ze szkoleń, zorganizowanych przez marki: Prosalon, Magnus, Kadus, Joico i Hairdreams. Łącznie wzięło w nich udział ponad 300 fryzjerów i stylistów. Kosmetyczki i technologów przyciągnęło seminarium „Nowości kosmetologii” poprowadzone przez dr inż. Jacka Arcta, mgr inż. Katarzynę Pytkowską oraz innych znakomitych wykładowców Wyższej Szkoły Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia. W ramach seminarium odbyły się dwie sesje: „Bezpieczeństwo stosowania kosmetyków” (Regulacje prawne, odpowiedzialność producenta kosmetyku i kosmetyczki, Ocena toksykologiczna kosmetyków, Czy kosmetyki mogą być rakotwórcze? - komentarz do doniesień medialnych z ostatnich lat) oraz „Nowe substancje czynne i rozwiązania technologiczne w kosmetykach” (Penetracja składników czynnych - możliwości i ograniczenia, nośniki substancji czynnych, Substancje czynne - biologicznie aktywne peptydy i inne nowoczesne surowce, Kosmetyczna regulacja kolorytu skóry - substancje wybielające, regulatory melanogenezy i inne, Filtry UV i inne składniki ochronne - współczesne podejście do ochrony przed promieniowaniem UV, Kosmetyki do cer wrażliwych - od fizjologii skóry do nowoczesnej receptury).


Wielki show dla stylistów
W sobotę, ostatniego dnia targów, styliści wzięli udział w niecodziennym wydarzeniu – widowiskowych pokazach, przygotowanych przez największe marki oraz Fryzjerską Kadrę Narodową. Show, pod patronatem kwartalnika „TOP Professional”, poprowadził prezenter Radia Kolor – Ziemowit Pędziwiatr. Juniorzy Kadry – zgodnie z obowiązującym regulaminem – wykonali fryzury z użyciem manekinów, a seniorzy mieli do dyspozycji własnych modeli. Fryzjerska Kadra Narodowa jest reprezentacją polskich fryzjerów na najbardziej prestiżowych konkursach na całym świecie – w tym Mistrzostwach Świata Fryzjerstwa Artystycznego. Prezentuje własne dokonania i obserwuje najnowsze osiągnięcia mistrzów z kilkudziesięciu krajów. Kadra, której wystąpienie podczas interCHARM Polska 2007 było możliwe dzięki pomocy Ogólnopolskiej Komisji Fryzjersko – Kosmetycznej Związku Rzemiosła Polskiego, zdobyła ostatnio kilka kolejnych złotych medali na międzynarodowych mistrzostwach fryzjerskich.
Podczas targowych pokazów styliści firmy Kadus odsłonili tajniki wykonania najnowszej kolekcji „Time&Space”, w atrakcyjnej aranżacji tanecznej. Do udziału w show marka Magnus zaprosiła światowej sławy fryzjera Alberto "GITANO" Gomeza oraz Mike Marqueza, który w Polsce wystąpił po raz pierwszy. Niezwykłe wrażenia zapewniła widzom także firma Matrix - pokazem „Cztery żywioły” - oraz znany polski stylista Robert Galas, właściciel sieci salonów Freehair.
KOMENTARZE
Newsletter