Pigmentacja skóry pod kontrolą
25.10.2007
Silab zapowiada, że Whitonyl będący nowym produktem rozjaśniającym skórę, działa efektywnie depigmentująco i wyrównuje barwę skóry.
Whitonyl jest bogaty w ksylozę i galaktozę pozyskiwaną z czerwonych glonów Palmaria palmate. Produkt hamuje melanogenezę, transport melanosomów oraz reguluje foto-indukowaną pigmentację, dzieki czemu dochodzi do rozjaśnienia przebarwień i piegów.

Testy 2% Whitonylu wskazują na zahamowanie aktywności tyrozynazy o 27% i inhibicji produkcji melaniny o 52%. Analiza ekspresji białek metodą Western blot, wykazała znaczące zahamowanie białek Rab27a (-31%) i melanofiliny (-35%), będących białkami zakotwiczającymi kompleks transportujący melaninę. Test ELISA z wykorzystaniem 1% Whitonylu, wykazał istotne zahamowanie (-81%) SCF (stem cell factor), którego stężenie rośnie normalnie po ekspozycji na promienowanie UV B. Zahamowanie ekspresji STF ogranicza pigmentację wywołaną przez promieniowanie.

Subiektywna ocena Whitonyl’u przez 25-ciu ochotników po 8-iu tygodniach stosowania, 2 razy dziennie potwierdziła skuteczniejszą depigmentację względem placebo. Analiza i ocena zdjęć przed i po zastosowaniu preparatu wykazała depigmentację u 68% badanych po 56 dniach stosowania preparatu 2 razy dziennie.

Źródło: SPC September 2007