Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Pielęgnacyjne posiłki
05.12.2006
Rozpoczyna się nowa era w pielęgnacji ciała, która umożliwi producentom żywności brać aktywny udział w produkcji efektywnych preparatów kosmetcznych, oczywiście w nowej formie.


W związku z nieśmiało pojawiającymi się nowymi trendami, Leatherhead Food International zorganizowała w listopadzie jednodniową konferencję na temat nowej gałęzi przemysłu.

Konferenja odbywała się w czasie, w którym Danone ogłosił powstanie swoich nowych jogurtów. Grupa planuje wprowadzenie na rynek linii jogurtów kosmetycznych, ale obecnie informuje jedynie opinię publiczną na temat działania produktów.

Firma ta już niejednokrotnie zaskakiwała swoimi pomysłami,  jest ona bowiem liderem w produkcji jogurtów probiotycznych. Efekty działania nowych jogurtów firmy Danone, mają być widoczne na zewnątrz.

Dodatkowe informacje na temat innowacyjnego rozwiązania i wykorzystania jogurtu nie są znane. Brytyjska gazeta- Financial Times podaje jednak, że jogurty będą nazwane Essensis, a ich właściwości detoksykacyjne będą miały odzwierciedlenie w wyglądzie skóry.

Danone nie jest jedyną firmą, która chce podbić świat jedzeniem o działaniu "kosmetycznym", wraz z zainteresowaniem producentów pojawiają się pytania związane ze skutecznością i bezpieczeństwem takich specyfików.

Tak właśnie stało się z produktem marshallows, firmy Eiwa Confectionery, które zawierają kolagen. Docelowo kolagen miał wypełniać usta i policzki, pomysł spotkał się z wielką krytyką ekspertów, którzy stiwerdzili, że kolagen potrzebny jest w wielu procesach w całym organizmie, trudno więć uwierzyć, że z żołądka trafi bezpośrednio do ust.

Rynek nutrikosmetyków będzie się rozwijał, ma to niewątpliwie związek z zainteresowaniem substancjami organicznymi i masowym powrotem do naturalnych składników w kosmetykach oraz pojawianeim się dużej ilości suplementów diety.

Na podst. arykułów: 'Skin care you can eat' (www.cosmeticsandtoiletries.com) oraz
'Danone’s beautiful designs for functional yoghurts' (www.cosmeticsdesign-europe.com)
KOMENTARZE
Newsletter