Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
OCEANIC - doświadczenie buduje jakość
10.11.2009
Firma OCEANIC od prawie 30 lat specjalizuje się w produkcji kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej, skłonnej do alergii.
Kalendarium historii firmy otwiera rok 1982, kiedy to w Sopocie powstaje Laboratorium Farmaceutyczno-Kosmetyczne OCEANIC. Na rynek trafia Krem półtłusty AA – pierwszy krem z logo AA, co oznacza Anty Alergiczny

Rok 1995 to dla dynamicznie rozwijającej się firmy OCEANIC czas, w którym uruchomiony zostaje eksport kosmetyków AA do krajów Europy środkowo-wschodniej i na Kubę.

Jakość buduje markę kosmetyków oraz zaufanie klientów. W 2003 roku, firma OCEANIC jako pierwsza w Polsce uzyskała zezwolenie na wytwarzanie produktów leczniczych zgodnie z ustawowymi wymaganiami w zakresie farmaceutycznych standardów GMP Good Manufacturing Practice (Dobrej Praktyki Wytwarzania). Nie jest to jednak koniec działań firmy, mających na celu podnoszenie jakości swoich produktów. W tym samym roku OCEANIC uzyskuje certyfikat ISO - systemem zarządzania jakością ISO 9001: 2000, zatwierdzony przez Lloyd’s Register Quality Assurance, obejmujący projektowanie, wytwarzanie i dystrybucję do sieci odbiorców wyrobów kosmetycznych i produktów leczniczych.
Kolejne lata są jednoznacznym potwierdzeniem wiodącej pozycji firmy OCEANIC na polskim rynku, w roku 2004 dokonano modernizacji fabryki produkującej kosmetyki, nastąpiło także otwarcie nowej hali do produkcji farmaceutyków. W 2005 roku powstaje gama kilku selektywnych linii preparatów do pielęgnacji twarzy i ciała AA PRESTIGE, sprzedawanych m.in. w ekskluzywnych perfumeriach Sephora, Douglas.
W rok później firma OCEANIC rozpoczyna produkcję preparatów w farmaceutycznych sprzedawanych tylko w aptekach. Rok 2007 obfituje w ważne dla firmy wydarzenia. Ambasadorem kosmetyków marki AA zostaje Kayah – ikona polskiej popkultury, gwiazda z wielką osobowością, podziwiana za profesjonalizm i konsekwencję w dążeniu do celu. Firma opracowuje także szeroką gamę zabiegów i preparatów specjalnie opracowanych do gabinetów kosmetycznych AA PRESTIGE Institute.
W 2008 roku otworzony zostaje pierwszy SPA AA PRESTIGE Institute w hotelu OSSA Congress&SPA.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i profesjonalizmowi w produkcji preparatów pielęgnacyjnych, brand AA stał się najbardziej rozpoznawalną i najwyżej cenioną marką kosmetyków antyalergicznych zarówno w Polsce, jak i w wielu krajach świata.

Trzydzieści procent populacji ludzi na całym świecie cierpi na różnego rodzaju alergie. Zjawisko to nasiliło się na przełomie lat 80 i 90, a najnowsze doniesienia naukowe potwierdzają niepokojąco szybki wzrost liczby alergików. Wychodząc naprzeciw temu globalnemu problemowi, wykorzystując najbardziej aktualną wiedzę z dziedziny medycyny i kosmetologii, firma OCEANIC stworzyła gamę kosmetyków antyalergicznych AA.
Badania dotyczące wdrożenia nowych produktów stanowią kluczowy element działań firmy OCEANIC. Prowadzone są w Laboratorium Naukowo-Badawczym, które jest najnowocześniejszą tego typu placówką Polsce. Szczegółowe badania, w których uczestniczą pacjenci o skórze wrażliwej i alergicznej odróżniają firmę OCEANIC od innych producentów.
Surowce niezbędne do produkcji zarówno kosmetyków jak i leków OCEANIC pozyskuje od sprawdzonych i renomowanych firm międzynarodowych. Wszystkie substancje i półprodukty spełniają najostrzejsze normy czystości dotyczące związków uczulających, co gwarantuje bezpieczeństwo stosowania preparatów AA przez osoby o skórze wrażliwej i alergicznej.

Aktualnie, w fabryce, która spełnia wymagania farmaceutycznych norm GMP, pod nadzorem lekarzy dermatologów, farmaceutów, biotechnologów i chemików powstaje ponad 600 różnego rodzaju preparatów do pielęgnacji twarzy i ciała: dla kobiet, mężczyzn, młodzieży i dzieci. Każdy produkt przechodzi szczegółowe badania dermatologiczne i alergologiczne w Klinice Dermatologii Akademii Medycznej w Gdańsku. OCEANIC współpracuje także z największymi autorytetami, laboratoriami i ośrodkami badawczymi na świecie.

Ofertę firmy można podzielić na 4 kategorie produktów:
AA COSMETICS – antyalergiczne kosmetyki mass-marketowe przeznaczonych do pielęgnacji skóry twarzy i ciała w każdym wieku
AA PRESTIGE – zaawansowane technologicznie, ekskluzywne kosmetyki antyalergiczne przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy i ciała
AA PRESTIGE INSTITUTE – zabiegi i kosmetyki profesjonalne, opracowane do ośrodków SPA i gabinetów kosmetycznych
AA THERAPY i AA PHARMACEUTIC – dermokosmetyki, tj. produkty lecznicze stworzone z myślą o osobach, które mają problemy, spowodowane zmianami chorobowymi, takimi jak atopowe zapalenie skóry czy cukrzyca; tego typu linie i preparaty sprzedawane tylko w aptekach to nowy i priorytetowy kierunek w rozwoju firmy

Wzrost liczby alergików na całym świecie i wysoka jakość kosmetyków oraz dostosowanie produkcji do norm światowych wiążą przyszłość firmy z rozwojem eksportu, który obecnie stanowi 15% produkcji OCEANIC. Kosmetyki AA są w tej chwili obecne na dwudziestu siedmiu rynkach świata.
Bardzo ważnym atutem kosmetyków AA, zarówno w eksporcie jak i na polskim rynku są: unikatowe receptury, jakość i skuteczność preparatów, w bardzo dobrym raporcie do ich ceny, szeroki asortyment oraz estetyka opakowań.

Preparaty marki AA były wielokrotnie wyróżniane najbardziej prestiżowymi nagrodami w branży kosmetycznej. Najbardziej aktualne to: nagroda Prix de Beaute Cosmopolitan 2009 w kategorii polski kosmetyk roku dla linii AA Prestige Pro-Smooth; Qltowy Kosmetyk miesięcznika „Kosmetyki” dla dermo kosmetyków Oillan, nagroda Perła Rynku Kosmetycznego 2009 w kategorii pielęgnacja twarzy - kosmetyki oczyszczające i do demakijażu dla Micelarnego płynu do demakijażu oczu i twarzy AA Ultra Nawilżanie, nagrody Złoty Otis dla dermokosmetyków AA Therapy dla diabetyków, AA Therapy Trądzik i maści Latan.


Sukces rynkowy firmy OCEANIC jest najlepszym przykładem na to, że niektóre firmy potrafią rozwijać się nawet w dobie kryzysu. OCEANIC w ciągu czterech pierwszych miesięcy 2009 roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008, odnotował 30 proc. wzrost sprzedaży (dane MEMBR). Sukces ten czyni markę AA najbardziej dynamicznie rozwijającym się brandem na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są kolejne inwestycje związane z nowoczesnym zarządzaniem firmą, m.in. wprowadzenie zintegrowanego systemu SAP (marzec 2009) oraz wybudowanie i uruchomienie centrum logistycznego o powierzchni 6 tys.m2 (sierpień 2009).

Swoją silną pozycję firma wzmacnia poprzez szerokie wsparcie reklamowe (telewizja, prasa, Internet, outdoor), działania PR-owe i marketingowe m.in. promocje konsumenckie.

Firma wydaje też magazyn „Pure Prestige”, dzięki któremu komunikuje się ze swoimi kontrahentami i klientami, informując o nowościach i ważnych wydarzeniach w firmie.


opracowanie: na podstawie materiałów prasowych firmy OCEANIC
KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2024>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Newsletter