Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Nowe regulacje - lepsza ochrona
23.03.2006
Już wkrótce w Polsce - jak i w całej Unii Europejskiej - zaczną obowiązywać nowe regulacje prawne określające zasady, które muszą spełniać kosmetyki do ochrony przeciwsłonecznej.


Oznacza to między innymi, że popularne produkty z filtrem przeciwsłonecznym będą jeszcze bardziej skuteczne i bezpieczne. W wytycznych Komisji Europejskiej, dotyczących produktów do ochrony przeciwsłonecznej, których opracowanie jest już na ukończeniu, znajdą się zalecenia przede wszystkim co do skuteczności produktów przeciwsłonecznych oraz co do odpowiedniego informowania konsumentów o tych produktach. Główne założenia tych wymogów to: - wszystkie produkty do ochrony przeciwsłonecznej mają zapewniać ochronę zarówno przed promieniowaniem UVA, jak i UVB, - tylko w takim przypadku będą mogły być określane jako przeciwsłoneczne (proporcja współczynników UVA PF i musi wynosić co najmniej 1/3) - w zależności od skuteczności ochrony przeciwsłonecznej danego produktu produkty podzielone zostaną na kilka grup (ochrona słaba, średnia, duża, bardzo duża), którym przypisane zostaną określone wartości SPF - określone zostaną sformułowania dopuszczone, nakazane i zakazane na etykiecie (np. nie będzie można używać na etykiecie określeń informujących, że produkt daje 100 procent ochrony przeciwsłonecznej). W chwili obecnej na poziomie unijnym trwają uzgodnienia, co do szczegółów, takich jak m.in. czas wprowadzenia proponowanych uregulowań. Zmiany w regulacjach dotyczących filtrów UV oznaczają dla konsumenta bardziej przejrzystą informację na temat produktu i jego skuteczności. Coś, co do tej pory było kremem przeciwsłonecznym tylko i wyłącznie z nazwy zniknie z rynku, a na półkach pozostaną jedynie te produkty, które rzeczywiście chronią przed słońcem.

Źródło: Detal Dzisiaj

KOMENTARZE
news

<Maj 2019>

pnwtśrczptsbnd
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
11
12
15
19. Central European BioForum
2019-05-15 do 2019-05-16
16
18
19
20
23
Chemia dla urody
2019-05-23 do 2019-05-23
25
26
28
31
1
2
Newsletter