Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Najważniejsze trendy w branży kosmetycznej
30.05.2011

Branża kosmetyczna odnotowuje dynamiczny rozwój na całym świecie.

Dla większości kategorii wyrobów pielęgnacyjnych widmo kryzysu zostało zażegnane.

Kosmetyki, produkty toaletowe są dziś absolutnie niezbędnymi elementami życia codziennego milionów konsumentów – bez względu na płeć czy rasę.

 Tegoroczne targi In – Cosmetics obfitowały w dyskusje dotyczące przyszłości  sektora kosmetycznego. Wykłady poświęcone kierunkom rozwoju  współczesnej kosmetologii cieszyły się wśród uczestników tragów ogromną popularnością. Pozwoliły one bowiem na  uzyskanie wiedzy na temat  najnowszych danych dotyczących aktualnych trendów panujących w branży, w tym kluczowych zagadnień zrównoważonego rozwoju i anti-aging.

 

Wśród najważniejszych zagadnień , które będą wpływać i kształtować obraz branży kosmetycznej w najbliższej przyszłości znalazły się:

 

  • Surowce, produkty, kosmetyki o działaniu anti-aging- deklaracja tego działania jest dla konsumentów niezwykle ważna. Przewiduje się , że dużą popularnością na rynku cieszyć się będą produkty zawierające w swym skaldzie roślinne komórki macierzyste, minerały, GAG’i, fulereny , kolagen czy czynniki wzrostowe
  • Kosmetyki pielęgnacyjne przeznaczone dla mężczyzn – rynek ten z pewnością będzie się dynamiczne rozwijał
  • Zwyczaje handlowe- „nawyki zakupowe” konsumentów- w jaki sposób i gdzie sprzedawać kosmetyki ?Badania pokazują , że konsumenci kupują kosmetyki tam , gdzie mogą zasięgnąć profesjonalnej porady dotyczącej ich stosowania oraz działania. Wysokie standardy obsługi to klucz do sukcesu komercyjnego.
  • Marki Niszowe – które koncentrują się na specyficznych potrzebach konsumentów tak aby stworzyć produkty dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Marki niszowe dzięki tak konkretnemu ukierunkowaniu na potrzeby klientów mają szansę na duży komercyjny  sukces.
  • Zrównoważony rozwój- zagadnienia związane z zieloną chemia , produktami eko oraz dbałością o środowisko naturalne są niezwykle istotne dla współczesnych konsumentów i wywierają wpływ na ich decyzje zakupowe.
  • Digital Beaty- „cyfrowe” piekno- Internet jest potężnym narzędziem promocji produktów kosmetycznych, Euromonitor podaje , że do 2020 roku 40% globalne populacji będzie miało dostęp do interesu. Pomocowanie swoich usług i produktów w Internecie stopniowo ma szanse na wyparcie tradycyjnych form reklamy.
  • Medycyna estetyczna- dane statystyczne przewidują , że większość kobiet w przedziale wiekowym 25-70  poddało się bądź podda się w przyszłości zabiegom medycyny estetycznej. Niezbędne stanie się więc opracowanie innowacyjnych produktów , które będą wykorzystywane w tego typu zabiegach

 

Red. Marta Kłopotowska

Źródło: in-cosmetics trends – looking good for C&T by www.cosmeticsbusiness.com

KOMENTARZE
Newsletter