Badania rynku wskazują, że spośród czterech wymienionych powyżej krajów, trend jest najbardziej rozwinięty w Brazylii i Rosji, natomiast w Chinach rośnie zapotrzebowanie na naturalne kosmetyki. W przypadku Indii występuje szczególna sytuacja, właściwa dla tamtejszego rynku. W Brazylii bardzo istotną rolę odgrywają krajowe firmy z firmą Natura na czele, która skupia się na naturalnych i pozyskiwanych w etyczny sposób składnikach. Firma przejęła Unilever, będąc liderem wśród producentów kosmetyków w kraju. Trend związany z naturalnymi kosmetykami w Brazylii i Rosji jest napędzany poprzez świadomość konsumentów w kwestii potencjalnych zagrożeń, związanych z używaniem chemikaliów w kosmetykach i świadomego ich unikania – mówi Diaria Dodson, analityk rynku z Euromonitor. Wzrost sektora w Chinach i Indiach jest natomiast napędzany przez inne czynniki. Według Dodson, zapotrzebowanie na naturalne kosmetyki w Chinach wzrasta, jednak zainteresowanie nimi jest związane z tradycyjną preferencją w kierunku naturalnych składników, wywodzącą się ze starożytnych praktyk medycznych w Chinach. W Indiach natomiast, rynek kosmetyków naturalnych rozciąga się od lokalnych producentów dostarczających alternatywne produkty z „dolnej półki”,po produkty high tech dostarczane przez międzynarodowych producentów. Według Dodson, dopóki kosmetyki naturalne nie zostaną uznane za ekskluzywną alternatywę dla produktów międzynarodowych, nie staną się popularne wśród elity konsumentów, którzy napędzaliby trend.
Źródło: cosmeticsdesign-europe.com
KOMENTARZE