Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Międzynarodowa ankieta firmy Synovate
16.01.2009
Międzynarodowe badania konsumentów, przeprowadzone na grupie 11500 osób przez firmę Synovate, sugerują, że spowolnienie gospodarcze nie zmniejszy w drastyczny sposób ilości sprzedawanych kosmetyków.
Ankiety ujawniły różne zachowania konsumentów, zależne od kraju ich pochodzenia.

irma Synovate zapytała  klientów w kilkunastu krajach, o planowane  przez nich wydatki.   Okazało się , że większość   z nich nie planuje zmniejszenia kwoty pieniędzy, którą  w swoim prywatnym budżecie przeznacza na kosmetyki i środki higieny osobistej.

41 procent ogółu respondentów stwierdziło, że, mimo kryzysu gospodarczego ,przeznaczy tę samą kwotę na zakup  kosmetyków. Natomiast 27% ankietowanych deklaruje obniżenie wydatków na ten cel.

Dwie trzecie konsumentów planuje również używać tych samych marek, jakie stosowali przed pojawieniem się  spowolnienia gospodarczego.



Jednakże porównanie ankiet przeprowadzonych w różnych krajach , ujawnia różnice wśród zachowań konsumenckich.

Kraje, które słyną z wysoko rozwiniętego przemysłu kosmetycznego jak Francja , Niemcy czy Wielka Brytania, nie maja przed sobą zbyt optymistycznych prognoz.  Na przykład konsumenci z  Wielkiej Brytanii, w 41% planują ograniczenie swych wydatków na kosmetyki, zaledwie 2 % ankietowanych pragnie zwiększyć swoje wydatki na te cele.

 Konsumenci , którzy   nie  planują  cięć w swoich budżetach , na ogół pochodzą z krajów  mniej dotkniętych kryzysem finansowym, jak Dania, lub ze  znanych  z wysokich poziomów wzrostu sprzedaży kosmetyków(  w ciągu ostatnich lat), takich jak Rumunia i Rosja.

W Rosji tylko 7 procent respondentów stwierdziło, że  planuje zmniejszenie wydatków na środki higieny osobistej , natomiast  aż  24 % badanych stwierdza, że zwiększy te wydatki.
 
W Dani 59% ankietowanych , deklaruje , że wydatki na kosmetyki utrzyma na tym samym poziomie.

Źródłó Cosmetics design Europe
KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2024>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
Newsletter