Międzynarodowa ankieta firmy Synovate
Międzynarodowe badania konsumentów, przeprowadzone na grupie 11500 osób przez firmę Synovate, sugerują, że spowolnienie gospodarcze nie zmniejszy w drastyczny sposób ilości sprzedawanych kosmetyków.
irma Synovate zapytała klientów w kilkunastu krajach, o planowane przez nich wydatki. Okazało się , że większość z nich nie planuje zmniejszenia kwoty pieniędzy, którą w swoim prywatnym budżecie przeznacza na kosmetyki i środki higieny osobistej.
41 procent ogółu respondentów stwierdziło, że, mimo kryzysu gospodarczego ,przeznaczy tę samą kwotę na zakup kosmetyków. Natomiast 27% ankietowanych deklaruje obniżenie wydatków na ten cel.
Dwie trzecie konsumentów planuje również używać tych samych marek, jakie stosowali przed pojawieniem się spowolnienia gospodarczego.
Jednakże porównanie ankiet przeprowadzonych w różnych krajach , ujawnia różnice wśród zachowań konsumenckich.
Kraje, które słyną z wysoko rozwiniętego przemysłu kosmetycznego jak Francja , Niemcy czy Wielka Brytania, nie maja przed sobą zbyt optymistycznych prognoz. Na przykład konsumenci z Wielkiej Brytanii, w 41% planują ograniczenie swych wydatków na kosmetyki, zaledwie 2 % ankietowanych pragnie zwiększyć swoje wydatki na te cele.
Konsumenci , którzy nie planują cięć w swoich budżetach , na ogół pochodzą z krajów mniej dotkniętych kryzysem finansowym, jak Dania, lub ze znanych z wysokich poziomów wzrostu sprzedaży kosmetyków( w ciągu ostatnich lat), takich jak Rumunia i Rosja.
W Rosji tylko 7 procent respondentów stwierdziło, że planuje zmniejszenie wydatków na środki higieny osobistej , natomiast aż 24 % badanych stwierdza, że zwiększy te wydatki.
W Dani 59% ankietowanych , deklaruje , że wydatki na kosmetyki utrzyma na tym samym poziomie.
Źródłó Cosmetics design Europe
KOMENTARZE