Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Metal - nowy trend w opakowaniach kosmetycznych
28.04.2006
Obecnie rynek metalowych opakowań kosmetycznych może poszczycić się szeregiem innowacyjnych rozwiązań. Nawet oferta tych najbardziej pospolitych metalowych opakowań (takich jak puszki aerozolowe) została wzbogacona o nowe produkty. Udoskonalenia te polegają na zaprezentowaniu nowych, modnych projektów oraz rosnącej popularności metalowych opakowań. Wielofunkcyjność metalu Metalowe opakowania mają wszechstronne zastosowanie. Mogą być minimalistyczne, w stylu vintage, ekskluzywne czy nawet różnokolorowe. Kilka firm postanowiło zaprezentować swoje najnowsze produkty, opakowane właśnie w metal. “Metalowe puszki, przy wykorzystaniu odpowiednich elementów dekoracyjnych, mogą być jednocześnie zabawne i nietuzinkowe, lub jednolite i wyrafinowane (gdy polakierowane i wytłaczane)” - twierdzi Hana Zalzal, założycielka i prezes firmy Cargo Cosmetics. Od chwili powstania firmy w 1996 roku, Cargo wykorzystuje puszki o aerodynamicznym kształcie, charakteryzujące się tym, że są jedynie polakierowane i mają wytłoczone logo firmy. Tego typu pojemniki wykorzystywane są jako opakowania cieni do powiek, róży czy pomadek. „Są one dość minimalistyczne, ale jednocześnie modne. Lubimy by wszystko było jasne i proste” - twierdzi Zalzal. „Tego rodzaju opakowania stały się naszym znakiem rozpoznawczym” dodaje. opakowaniePuszki wielokrotnego użytku, takie jak zostały wykorzystane do produkcji palet Wish You Were Here firmy Bourjois, reprezentują nowy trend panujący w opakowaniach zestawów kosmetyków kolorowych. W szczególności, duże pojemniki wykorzystywane przez firmę Cargo zyskały sobie dużo zwolenników. „Pojemnik ten udostępnia dość dużo miejsca tak, by łatwo można wykorzystać nasze profesjonalne szczoteczki”, twierdzi Zalzal. „Nie znoszę, gdy dostaję mały, prostokątny pojemnik do róży od innych firm a potem muszę dopasować swój duży pędzelek do różu do tego opakowania”. W lutym, firma Cargo wypuściła na rynek swój nowy puder - Matte Bronzer. Został on umieszczony właśnie w tym dużym pojemniku. Metalowe pojemniki były wzorowane na opakowaniach niegdyś wykorzystywanych w przemyśle kosmetycznym. opakowanie Firma kosmetyczna Body & Soul wykorzystuje metal by podkreślić swój wizerunek zachowany w stylu vintage. Za jej najbardziej popularne opakowanie zostało uznane 0.7-ozowe opakowanie talku do nóg w stylu art deco, dostarczane przez firmę J.L. Clark (Rockford, IL). “Na przełomie lat 30 i 40- tych, ludzie przyzwyczajeni byli do noszenia ze sobą pudełek z talkiem w czasie podróży”, twierdzi Angela Lim, przedstawicielka firmy Body & Soul. “W tamtych czasach opakowania nie były wykonywane z plastiku”. “Myślę, że to, co niegdyś się sprawdziło z powrotem wróci do mody, ” twierdzi Todd Waxgiser, dyrektor ds. finansowych firmy J.L. Clark. “Jeśli chodzi o metal, można zauważyć pewną nostalgię panującą na rynku.”. Firma Body & Soul wykorzystała zieloną puszkę również do opakowania swojego sypkiego pudru do twarzy oraz różową puszkę do opakowania pudru nadającego połysk - Glitz. Niedawno, firma wypuściła na rynek przerobiony, tym razem fioletowy pojemnik na kosmetyki Glitz. Tego lata, firma wprowadzi na rynek żółty odpowiednik tego opakowania. Firma Body Bistro opracowała również nowy projekt opakowań Green Apple + Neem Eye Jelly. Wszystkie wyposażone zostały w metalowe elementy, dzięki którym kosmetyki uzyskały bardziej prestiżowy wygląd. Metalowe opakowania często nadają produktom prestiżu. „Metal sprawia, iż opakowanie wygląda bardziej luksusowo”, twierdzi Carina Chatlani, prezes firmy Body Bistro. „W Singapurze, jednym z naszych głównych punktów dystrybucyjnych, konsumenci utożsamiają metalowe opakowania z produktami z wyższej półki”. W lutym, firma Body Bistro wypuściła nowy projekt opakowania o bardziej luksusowych cechach. Zostało ono zaprojektowane specjalnie dla kosmetyków marki Green Apple + Neem Eye Jelly. Nowe opakowanie składa się ze słoiczka wykonanego z oszronionego szkła wykończonego srebrną, metalową pokrywką (dostarczoną przez firmę Roberts Metal Packaging). Opakowanie wtórne, dostarczone przez firmę Custom Paper Tubes, to kartonowa tuba z nierdzewną, platynowaną, srebrną pokrywką ze stali. Ciężar metalowej pokrywki sprawia, że opakowanie zyskuje luksusowe cechy, które tak bardzo lubią konsumenci, komentuje Anthony Di Maio, wice prezes operacyjny firmy Cameo Metal Products. Twierdzi on, iż trend nadawania pokrywce odpowiedniego ciężaru stał się wyjątkowo popularny w ostatnich latach. Metalowe pojemniki mogą również przybrać zabawny wygląd. Należy je odpowiednio udekorować etykietkami oraz innymi dodatkami. opakowanieW przypadku firmy Sugar Cosmetics odpowiednim rozwiązaniem okazało się zastosowanie kolorowej etykietki. Kosmetyki The Perfect Day (pojawią się na rynku latem) zostały wyposażone w metalowe pojemniki, które mają nawiązywać do młodości oraz żywotności. Tego lata, firma Sugar Cosmetics wypuści na rynek swoją nową paletę cieni do powiek - The Perfect Day. Zostaną one opakowane w metalowe pojemniki. Duża, kolorowa etykietka została umieszczona na górnej pokrywce opakowania. Carisa Janes, założycielka ISA Design LLC, firmy nadzorującej projekty graficzne dla firmy Sugar, twierdzi, iż tak zaprojektowana kolorowa, nowoczesna etykietka wyróżnia produkt spośród innych. “Obecnie powszechnie panującym trendem, obowiązującym przy wyborze palet jest wykorzystywanie kartnowych kompaktów. Dlatego stwierdziłam, że kompakt wykonany z metalu będzie czymś nowym, świeżym” mówi Janes. „Duża, kwadratowa pokrywka pozwala na widoczne umieszczenie etykietki. Metal sprawia, że kompakt ten wygląda bardziej nowocześnie a etykietka współgra z zabawnym, niemalże figlarnym wizerunkiem produktów Sugar. ” By uzyskać wyjątkowy efekt, firma Ashfield Extrusion Ltd, dostawca opakowań, wprowadziła nową linię metalowych urządzeń rozprowadzających oraz pojemników, które mogą być udekorowane kolorowymi, lśniącymi, poliestrowymi powłoczkami. “Dajemy możliwość wyboru odcienia lśniących powłoczek”, twierdzi Glenn Tyers, pracownik firmy Ashfield Extrusion Ltd. Ponieważ kolorowe metale nadal są czymś raczej niespotykanym, opakowania firmy Ashfield Extrusion Ltd z pewnością przyciągną uwagę konsumentów. Wtórne opakowania metalowe: dystyngowane oraz wielokrotnego użytku W przemyśle kosmetycznym metal nie jest czymś powszechnie stosowanym, jeśli chodzi o opakowania wtórne. Dzieje się tak gdyż metalowe puszki mogą być naprawdę drogie. Firmy wystrzegają się inwestowania w metalowe opakowania wtórne, jeśli istnieje podejrzenie, iż konsumenci potraktuję je jak coś zbędnego. Jednak czasami dobrze jest wykorzystać właśnie metalowe opakowania wtórne, chociażby dlatego, że doskonale wyróżniają się na tle innych produktów, (które na ogół opakowane są w kartonowe pudełka). Na dodatek metal jest bardzo trwały, więc jeśli klient gustuje w dobrze zaprojektowanych wtórnych opakowaniach, może on znaleźć dla niego ponowne zastosowanie. Przy zachowaniu pojemnika przez konsumenta do innych celów, marka będzie mu bezustannie przypominana. opakowanieAluminiowe opakowania stały się znakiem rozpoznawczym firmy Cargo Cosmetics. Duże pojemniki zostały zaprojektowane tak, by pomieściły kosmetyki o dużych rozmiarach. W innym sektorze opakowań, jeszcze jeden trend zyskuje ogromną popularność – wykorzystywanie metalowych pojemników do opakowywania zestawów kosmetyków kolorowych. Zarówno Bourjois jak i Cargo Cosmetics wypuściły niedawno podróżne zestawy kosmetyków opakowanych właśnie w metalowe pojemniki. Limitowana seria firmy Bourjois - Wish You Were Here rozprowadzana jest przez sieć drogerii Sephora już od końca stycznia. Zestawy zostały zaprojektowane ku czci czterech ulubionych destynacji wakacyjnych – Paryża, St. Tropez, Taiti oraz Bordeaux. Opakowania dostarczyła firma Baruch, z siedzibą w Chinach. “Zestawy te miały uchwycić to niezwykłe uczucie, które żyje w każdym z nas, gdy wracamy z wakacji” twierdzi Maiken Erstad, główny projektant firmy Dragon Rouge, oraz pomysłodawca tego opakowania. „Wzorowaliśmy się na wyglądzie staroświeckich walizek, które ludzie zazwyczaj dekorowali naklejkami z różnych miejsc swoich podróży. Grafika została zaprojektowana w stylu retro, tak, by obudzić ten dawny styl.” Ponieważ metalowe pojemniki są bardzo trwałe, klienci mogą korzystać z nich by przechowywać inne przedmioty. Jest to kolejna cecha, która może przyczynić się do sprzedaży. Firmy Bourjois oraz Dragon Rouge pamiętając o tym, postanowiły, iż próżniowa podstawka trzymająca sztywno produkt będzie usuwana. „Ponieważ palety nie są żadną nowością, chcieliśmy by się czymś wyróżniały, najlepiej czymś, co klient mógłby ponownie wykorzystać” - twierdzi Nancy Tarantola, szef działu marketingu firmy Bourjois. “Na początku rozważaliśmy możliwość wykorzystania kartonowych kompaktów, które stały się tak bardzo popularne w segmencie kosmetyków kolorowych, jednak metal dodała naszym produktom klasy. Sprawił, iż opakowanie stało się elementem, którego nie koniecznie chcielibyśmy się pozbyć ” mówi Erstad. Zestawy Bourjois zostały umieszczone na wystawach drogerii Sephora podczas prezentacji podróżnych zestawów kosmetyków. By jeszcze bardziej wypromować zestawy, firma Bourjois stałą się sponsorem wycieczki na Tahiti. Sephora również wybrała limitowaną serię firmy Cargo Cosmetics - Vacation Makeup Box do swojej wystawy dotyczącej podróży. Pojemnik zawiera wiele podróżnych produktów firmy Cargo, w zestawie pojawił się również plażowy róż w oryginalnych wymiarach oraz mini tubka mascary, pomadka DailyGloss w jednorazowym opakowaniu typu single-dose oraz cienie do powiek ColorCards. Pokrywka pojemnika została udekorowana w stylu vintage wzorowanym na starych pocztówkach. opakowanieWakacyjne zapachy marki Jean Paul Gaultier zostały opakowane w metalowe pojemniki, które można ponownie wykorzystać jako podstawki do świec. Małe dziurki umieszczone na pojemniku pozwalają światłu świecy swobodnie przebijać się przez pojemnik. Jean Paul Gaultier również postanowił przyłączyć się do tego nowego trendu projektując nowy pojemnik dla swojego zestawu podarunkowego wypuszczonego na rynek w 2005 roku. Opakowanie zostało wyposażone w wyjątkowe efekty wizualne – malutkie dziurki, które tworzą określone wzory. Dostawca tych pojemników, firma Crown Speciality Packaging, filia Crown Holdings Inc., daje możliwość udekorowania pojemników dziurkami o czterech różnych średnicach – od 0.7 do 1.5 mm. „Znalezienie odpowiedniej metody nakłuwania, która odpowiadałaby standardom narzuconym przez M. Gaultiera, stanowiło dość duże wyzwanie” twierdzi Jonathan Leacock, manager firmy PR prowadzącej Beauté Prestige International, organu wydającego koncesję marce Gaultier. Cylindryczny pojemnik został wyprodukowany w czterech różnych matowo – metalicznych kolorach – niebieskim, złotym, różowym oraz srebrnym. Leacock twierdzi, że pomysł wykonania nakłuć na pojemniku był inspirowany staroświeckimi lampionami. „M. Gaultierowi bardzo spodobał się pomysł ze światełkami, szczególnie podczas wakacji, ” mówi Leacock. „Opieraliśmy się na idei wprowadzenia jeszcze większej ilości światła do domów naszych konsumentów. Przy wykorzystaniu świec, pusty pojemnik może być ponownie wykorzystany jako lampion.” “Wykorzystaliśmy metalowe opakowanie, ponieważ M. Gaultier uważa, iż metal charakteryzuje się większą jakością niż tektura czy plastik. Odkryliśmy, iż metalowe opakowania mogą być ponownie wykorzystywane, są o wiele trwalsze oraz stwarzają wrażenie wiecznych. Poza tym, klienci bardzo dobrze na nie reagują. Są również w miarę unikalne w tym przemyśle” twierdzi Leacock. Poprawiamy kondycję aerozoli Puszki aerozolowe były wykorzystywane w przemyśle kosmetycznym od dawien dawna. Szczególnie w sektorze produktów do włosów. W przeciągu ostatnich kilku lat, wygląd aerozolowych puszek bardzo się zmienił. Duży wpływ na obecny wygląd aerozoli miał wzrost w sektorze produktów niszowych takich jak spraye do ciała czy filtry przeciwsłoneczne. “Przez ostatnie lata, wielkim zainteresowaniem cieszyły się specjalnie wyprofilowane opakowania aerozoli ”, twierdzi Ed Martin, wice prezes działu sprzedaży i marketingu firmy CCL Container, dostawcy opakowań aerozoli koncernu Procter & Gamble dla sprayów do ciała dla mężczyzn – TAG. „Myślę, że już nie długo będzie można zaobserwować nowy trend profilowania opakowań aerozoli. Przez ostatnie kilka lat można było zaobserwować kilka nowości na rynku produktów do higieny osobistej opakowanych w odpowiednio wyprofilowane aluminiowe pojemniki. Unilever, P&G, L’Oréal czy Avon – wszystkie wielkie marki wykorzystywały tego typu pojemniki. Poza przyciąganiem uwagi konsumentów, odpowiednio wyprofilowane puszki aerozolowe często również dostarczają dodatkowych, ergonomicznych korzyści. Na przykład puszki aerozolowe firmy CCL Container’s Comfort Hold mają wąskie kontury, które są o wiele bardziej wygodne do trzymania dla kobiet. Ostatnio, koncern Unilever wypuścił na rynek nowe produkty marki Dove, które zostały wyposażone właśnie w nowe opakowania Comfort Hold. Firma Crown Aerosol Packaging, jedna z filii firmy Crown Holdings Inc., również dodała do swojej oferty puszki o wymiarach 45 oraz 49 mm. “Kobiety pragną opakowań, które mogłyby chwycić całą ręką. Daje im to lepsze poczucie kontroli oraz pewności podczas rozprowadzania. Dlatego właśnie niektóre miniaturowe puszki stały się tak bardzo popularne. Stanowi to najlepszy dowód na to, iż jeśli się chce zyskać zainteresowanie oraz lojalność konsumenta, należy skupić się na jego potrzebach”, twierdzi Mike Dunleavy, wice prezes PR firmy Crown. “Koncentrujemy się na dostarczaniu rozwiązań opakowań, które umożliwiłyby powstanie całych marek. Ulepszamy ich funkcjonalność. ” Dunleavy dodaje, że wyjątkowe kształty opakowań aerozoli mogą nawet stanowić swego rodzaju zabezpieczenie przed podróbkami. Żeby wyprodukować puszkę aerozolową o zróżnicowanych kształtach należy zużyć dużo materiałów. „Doświadczenie oraz zaawansowane technologie również się przydają przy produkcji dobrej jakości puszek” - dodaje. Dostawcy tacy jak CCL Container czy Crown Aerosol Packaging obecnie oferują pojemniki o specyficznych kształtach w standardzie. Zabieg ten sprawił, iż usługa ta stałą się dostępna dla zwykłych marek. Firma CCL Container pracuje nawet nad udoskonaleniem kształtu standardowych puszek. Obecnie firma oferuje puszki, które mają ukształtowaną górną część, w przyszłości firma chce udostępnić puszki, u których można by ukształtować również i dolną część. “Opracowaliśmy nową technologię Body Shapes, dzięki której można ukształtować opakowanie od góry do dołu (do20 mm od podstawy) - twierdzi Martin. Korzystając z nowych kształtów opakowań, producenci opracowują nowe kategorie produktów z sektora aerozoli. Firma Coppertone wypuściła na rynek olejek do opalania w sprayu. Business Week okrzyknął go najlepszym produktem 2005 roku. Ciśnieniowy zawór wykorzystany w opakowaniu umożliwia klientom nakładanie filtru jednym, ciągłym psiknięciem jednocześnie trzymając pojemnik pod dowolnym kontem. Martin twierdzi, iż spodziewa się, że wiele marek podąży ich tropem. „To lato okaże się przełomowe dla aerozoli w przemyśle ochrony przeciwsłonecznej” - mówi Martin. Nie podając szczegółów, Martin twierdzi, iż nowy system firmy CCL, znany pod nazwą Advanced Barrier System, został zaakceptowany przez przemysł filtrów przeciwsłonecznych. Eksperci przewidują również, iż dotychczasowy wzrost w przemyśle sprayów do ciała będzie się nadal utrzymywał. „Spraye do ciała od zawsze stanowiły jedną z głównych kategorii produkcyjnych ( w Stanach Zjednoczony zostały zaliczone do tej grupy dopiero niedawno). Dezodoranty Axe koncernu Unilever wywołały dość duże zamieszanie w tym przemyśle. Teraz rynek ten posiada wielu graczy” - twierdzi Dennis Smith z firmy Exal, dostawcy aerozolowych opakowań. To właśnie firma Exal została wybrana na dostawcę opakowań dla dezodorantów Axe (Unilever )oraz Old Spice Red Zone koncernu Procter & Gamble. Żelazni konkurenci Aluminium oraz cyna to dwa najczęściej wykorzystywane metale w produkcji opakowań. Według ekspertów, poczucie luksusu jakie niesie ze sobą aluminium sprawia, iż jest ono częściej wykorzystywane w przemyśle kosmetycznym. Należy jednak pamiętać, że jest ono droższe. Reed McIlroy z firmy GM Marketing, właściciel firmy zajmującej się dostawą opakowań Tin Town, twierdzi, “Aluminium jest zdecydowanie droższe, jestem również przekonany, iż konsumenci cenią je sobie o wiele bardziej niż zwykłe puszki”. Poza poczuciem luksusu, aluminium oferuje również inne korzyści. “Przewaga aluminiowych opakowań nad puszkami jest taka, iż te pierwsze nie rdzewieją. Jest to zdecydowany plus, szczególnie jeśli myślimy o opakowaniu produktu, który może być przechowywany w łazience” twierdzi Benoit Ramet dyrektor ds. sprzedaży firmy Elemental Container, dostawcy metalowych opakowań. McIlroy twerdzi, iż aluminium jest droższe, ponieważ jest trudniejsze do wyprodukowania. “Aluminium jest przede wszystkim cięższe, a zatem trudniej się z nim pracuje ” twierdzi. „O wiele trudniej jest poddać go procesowi czterobarwnego nadruku ponieważ jest ono grubsze, trudniej jest je wytłaczać.” Pomimo, iż aluminium jest droższe, zapotrzebowanie na nie wciąż wzrasta. „Rynek aluminiowych opakowań rozrósł się znacznie w ciągu ostatnich 10 lat” - twierdzi Dennis Smith, sales manager na rynek wschodni firmy Exal - “w zasadzie rynek zwiększył się dwukrotnie”. Ron Shaw, dyrektor ds. projektów specjalnych firmy Exal zgadza się ze Smithem. „Zapotrzebowanie na aluminium bezustannie rośnie już od paru lat. Niedawno przeprowadzałem badanie w oparciu o coroczne sprawozdanie Consumer Specialty Products Association dotyczące opakowań aerozolowych. Wykazało ono, iż w okresie 15 lat wzrost sprzedaży opakowań aluminiowych wyniósł 107.04 proc. Część tego wzrostu opakowania aerozolowe zawdzięczają temu, iż ostatnimi czasy zdobyły one dużą popularność na rynku produktów medycznych oraz kosmetycznych. Opracowano na podstawie: Jennifer Kwok, "Metal Madness"; CPC Packaging , March/April 2006,www.cpcpkg.com Tłumaczenie: Katarzyna Walczak, zespół redakcyjny KOSMETOLOGIA Serwisu Biotechnologicznego (www.biotechnologia.com.pl/kosmetologia)

Jennifer Kwok
Tłum: Katarzyna Walczak, Bio-Tech Consulting

KOMENTARZE
news

<Marzec 2027>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Newsletter