Odpowiedzią na te oczekiwania jest chociażby posiadanie przez firmy certyfikatu Leaping Bunny przyznawanego przez organizację Cruelty Free International, który oznacza, że te nie używają składników pochodzenia zwierzęcego i nie testują produktów na zwierzętach. Trendy konsumenckie w branży kosmetycznej pokazują, że klienci znacznie bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe. Okazuje się, że 38% Polaków chce wiedzieć więcej nt. pielęgnacji, urody i higieny osobistej, aby poprawić swoje zdrowie. Na popularności zyskuje minimalizm. Poszukując produktów kładziemy nacisk na ich trwałość, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Istotna jest także prostota, przekładająca się na jakość i wydajność, na co wskazuje Raport "Polish Cosmetics Market 2020", przygotowany przez PZPK. Nieskomplikowane składniki i minimalistyczne podejście są widoczne wśród klientów segmentu produktów do golenia i kosmetyków dla mężczyzn.
Po prostu, po męsku
Mężczyźni są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Bulldoga pokazują, że dla 72% ważne jest, aby marka oferowała gamę produktów odpowiednią dla zróżnicowanych męskich potrzeb i zawierających naturalne składniki (56%). Wielu z nich zwraca także uwagę na kwestie środowiskowe. Dla 59% istotne jest, aby surowce do produktów, których używają, były pozyskiwane w sposób zrównoważony, z poszanowaniem zasobów naturalnych planety. Ponadto, aż 46% mężczyzn ocenia produkt przez pryzmat wpływu na środowisko i uznaje za ważne, aby ograniczono ilość plastiku, np. przy produkcji maszynek do golenia.
Wrażliwe męskie oblicze
Wyniki badania pokazały także wrażliwą stronę mężczyzn. Stereotyp obojętnego na los zwierząt faceta odchodzi do lamusa. Ponad połowa Polaków (57%) nie chce, aby marki, których akcesoria i produkty kupują, testowały kosmetyki na zwierzętach. Dla ponad ¼ badanych istotne jest, aby produkty były także odpowiednie dla wegetarian i wegan.
KOMENTARZE