Bardzo dobrze radzą sobie firmy sprzedające bezpośrednio kosmetyki, mimo że produkty Avon, Oriflame czy Amwaya nie należą do najtańszych. Z danych Euromonitora wynika, że udział kosmetyków w obrotach handlu bezpośredniego wyniósł w ubiegłym roku 71,3%.
Jak informuje Michał Glijer, dyrektor marketingu Oriflame Poland sprzedaż kosmetyków tej firmy urosła o 18%. Tymczasem dynamika w całym segmencie kosmetyków w 2007 roku nie przekroczyła 7%.
Liderem tego segmentu jest amerykański Avon, którego przychody ze sprzedaży w Polsce wynoszą około 800 mln zł rocznie. Firma nie podała jeszcze wyników za ubiegły rok, ale jak zaznacza, będą na pewno lepsze niż w 2006 roku.
Globalne przychody Amwaya wzrosły o 12% do 7,1 mld dolarów. W Polsce natomiast o 25% do 132,2 mln złotych. Zysk netto zwiększył się o 48% do 6,4 mln zł. Polska jest dla tej firmy szóstym co do ważności rynkiem europejskim.
Według Euromonitora jest to już druga co do ważności kategoria produktów sprzedawanych bezpośrednio w Polsce.
KOMENTARZE