"Produkty Unicoloru są uzupełnieniem oferty Grupy Kolastyna. Przyłączenie nowych marek przyczyni się do rozszerzenia portfolio produktów Grupy. Nasze działania mają na celu utworzenie kompleksowej oferty, dzięki której zwiększymy swoje udziały w rynku kosmetycznym" - mówi Andrzej Grzegorzewski, prezes zarządu Grupy Kolastyna SA.
Unicolor SA jest producentem wyrobów depilacyjnych oraz kosmetyków do makijażu. Oferowane przez spółkę marki Tanita i Paloma przeznaczone są głównie dla kobiet młodych. Tanita należy do czołówki na rynku depilacji w Polsce plasując się na drugiej pozycji zaraz po VEET, z udziałem wartościowym w rynku na poziomie 14% (wg. AC Nielsen). Pod marką Paloma produkowane są zaś kosmetyki do makijażu oraz kosmetyki pielęgnacyjne do rąk. Przychody Unicolor za 2006 rok wyniosły blisko 11 mln złotych.
W zakresie przejęć, Grupa Kolastyna zakłada również możliwość akwizycji zagranicznych - głównie na rynkach Rosji i Ukrainy. Najwcześniej jednak do zagranicznego przejęcia może dojść w 2008 roku. Na razie prowadzone są rozmowy z kilkoma spółkami na rynku polskim. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku uda się doprowadzić do kolejnego przejęcia, realizując tym samym strategię ogłoszoną podczas oferty publicznej. Grupa Kolastyna ze środków pozyskanych z emisji zamierza wydać na działania konsolidacyjne na rynku kosmetycznym w 2007 roku nie mniej niż 20 mln zł.
Źródło: Puls Biznesu
KOMENTARZE