Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kolastyna podpisała 1 października br. umowę z PZ Cussons Polska SA, której przedmiotem jest zakup praw do wybranych marek z portfolio spółki Cussons
11.10.2007
Przedmiotem transakcji jest również nabycie praw do własności intelektualnej, obejmującej wiedzę związaną z procesem produkcji oraz dystrybucji produktów kosmetycznych w obrębie tych marek.
Łączna wartość transakcji wyniosła 27 mln zł + VAT. Jest to kolejny krok Grupy Kolastyna w kierunku konsolidacji branży kosmetycznej oraz zwiększania udziału w polskim rynku kosmetyków.

Spółka PZ Cussons Polska SA jest  częścią międzynarodowego koncernu specjalizującego się  w produkcji, sprzedaży i dystrybucji mydeł, detergentów, wyrobów toaletowych i chemii gospodarczej oraz właścicielem takich marek jak: „E”, „Ixi”, „Morning Fresh”, „Skrzat”, „Luksja”. Według danych posiadanych przez Grupę łączny przychód spółki Cussons ze sprzedaży produktów będących przedmiotem transakcji w roku 2006 wyniósł 25 mln zł.
Zgodnie z umową Grupa Kolastyna nabędzie między innymi prawa do znanej i cenionej marki pielęgnacyjnej Uroda, której serie Kwiaty Polskie, Bio-Lift, Melisa czy Active 90 są od lat obecne na rynku. Grupa Kolastyna zajmowała dotychczas szóstą pozycję w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych z udziałem wartościowym na poziomie 4,9% (dane wg MEMRB za 2006). Przejęcie nowych marek od PZ Cussons umocni tę pozycję, zapewniając Grupie wzrost udziału w rynku kosmetyków pielęgnacyjnych do 5,7% (zsumowane udziały wszystkich posiadanych marek). Akwizycja marek generuje także ilościowy wzrost udziału w rynku do 6,2%, dzięki czemu Grupa Kolastyna plasuje się w pierwszej piątce producentów w Polsce. W segmencie kosmetyków do pielęgnacji twarzy wartościowe udziały Grupy wzrosną do 5,7% z poziomu 4,7% (dane wg MEMRB na podstawie sprzedaży w roku 2006).
W wyniku transakcji Grupa Kolastyna przejmie także prawo do produkcji i dystrybucji znanych marek perfumeryjnych, takich jak Makler i Być może, jak również kosmetyków do golenia i po goleniu pod markami Wars i Lider. Tym samym Kolastyna zdobędzie pozycję polskiego lidera w kategorii kremów do golenia z udziałem w rynku powyżej 73%. Zwiększy się też znacząco ilościowy udział Grupy w segmencie perfumerii męskiej – z 4% do 8,4%, co da jej wysoką czwartą pozycję na polskim rynku. Jednocześnie wg wartości sprzedaży spółka uplasuje się na siódmej pozycji z udziałem na poziomie 5,1%.
„Tak, jak zapowiadaliśmy podczas naszego debiutu na GPW, w ciągu najbliższych trzech lat planujemy zdobyć 10% rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce. Realizując ten cel, w 2007 roku przyłączyliśmy do Grupy między innymi spółkę Unicolor, a teraz kupujemy silne marki z portoflio PZ Cussons. Przejęcie praw do tych marek jest wzmocnieniem pozycji Grupy Kolastyna w dwóch segmentach rynku – perfumerii oraz pielęgnacji. Ponadto, konsekwentnie realizując nasze plany inwestycyjne, ruszamy z budową nowoczesnego kompleksu laboratoryjno-produkcyjnego w Niepołomicach. Wszystkie te działania zapewnią nam silną i stabilną pozycję w branży, umożliwiając dalszy, dynamiczny rozwój” -  mówi Andrzej Grzegorzewski, prezes zarządu Grupy Kolastyna SA.

Źródło: ChemicalNews
KOMENTARZE
Newsletter