Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Jak dotrzeć do klienta Generacji Z?
Jak dotrzeć do klienta Generacji Z?

Generacja Z to grupa osób, która urodziła się w latach 1995-2015. Są to młodzi ludzie, których poprzedza pokolenie Millenialsów. Do każdej docelowej grupy potencjalnych klientów należy wybrać odpowiedni sposób komunikacji, aby zachęcić do zakupu danego produktu. Jak zatem dotrzeć do pokolenia osób należących do Generacji Z?

 

 

Jakie są osoby należące do grupy Millenialsów, a jakie – do Generacji Z?

Millenialsi są fantastami, optymistami, lubią odkrywać, komunikują się przez wiadomości tekstowe w sieci, są różnorodni. Generacja Z jest pokoleniem realistów, ciężko pracujących na sukces, stabilnych i rozważnych, preferujących komunikację przez grafikę.

Osoby należące do pokolenia Generacji Z są mniej zależni od tego, co robią, lubią i polecają sławni ludzie. Wizerunek danej marki budują przez media społecznościowe. Są one dla nich bazą do pozyskiwania nowych informacji oraz do komunikowania się między sobą. Prawie wszyscy posiadają swojego własnego smartfona, oglądają wiele filmów w sieci każdego dnia, spędzają około 9 godzin dziennie w sieci, zdecydowana większość kreuje swój wizerunek przez Instagram. Połowa z nich uważa za bardziej komfortowe komunikowanie się przez Internet niż w cztery oczy. Generacja Z to ludzie dbający o swoje zdrowie i harmonię duszy i ciała. Wolą znaleźć przestrzeń dla siebie, w której mają poczucie bezpieczeństwa i miejsce do relaksu niż wychodzić do zatłoczonych klubów miejskich.

 

Drogi do pozyskania klienta Generacji Z przez branżę beauty

Aby pozyskać klienta należącego do Generacji Z, należy wiedzieć, jakie są trendy i wartości, którymi się kieruje. Niektóre z nich zostały opisane poniżej.

* nowa męskość – rosnący popyt męskiego makijażu, głównie w Azji;

* wzrastająca różnorodność etniczna – postać reklamująca kosmetyki to kobieta murzynka z czarnymi, kręconymi włosami. Generacja Z preferuje kosmetyki dla kobiet o różnej karnacji i typie skóry w zależności od pochodzenia;

* kwestionowanie standardu postrzeganego piękna;

* trend „zero waste” – opiera się na produkowaniu kosmetyków zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, z ograniczeniem powstawania odpadów poprodukcyjnych oraz z uwzględnieniem dbałości o środowisko przy wyborze opakowań oraz surowców do produkcji;

* trend „cruelty free” – opiera się na dbałości o zdrowie i poszanowanie ludzi i zwierząt przy otrzymywaniu surowców oraz produkowaniu wyrobów kosmetycznych;

* aktywność online – edukacja konsumencka opiera się głównie na danych w mediach społecznościowych;

* recykling opakowań – pożądanym trendem jest także dostarczanie produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku, które można poddać recyklingowi;

* reklama przez fotografię klientów – produkty kosmetyczne są wizualizowane klientom poprzez zdjęcia osób, które ich używają. Często firmy zachęcają do udostępniania takich zdjęć oraz oferują rabat na zakup produktów;

* sustainability – trend sustainability mówi o produkcji kosmetyków, która generuje jak najmniejszą ilość odpadów, co promuje zgodny ze środowiskiem i bezodpadowy styl życia;

* zdjęcia „no filter” – rośnie także trend udostępniania zdjęć i grafik promujących dany produkt, które są realne i naturalne;

* wzrost świadomości konsumenckiej – klienci Generacji Z stawiają na edukację w zakresie działania i składu kosmetyków, dzięki czemu dobrze wiedzą, co stosują na swoją skórę oraz w jaki sposób będzie dany produkt działał. Klienci tego typu są świadomi tego, co potrzebuje ich skóra i co muszą zrobić, aby dostarczyć jej tego, czego w tym momencie jej trzeba. Rozwijają się dzięki informacjom w mediach społecznościowych oraz ogólnie – w Internecie. Komentują produkty w pozytywny i negatywny sposób, przez co sieją reklamę oraz antyreklamę produktów;

* zaangażowanie klienta w powstawanie produktu – firmy kosmetyczne, starając się docierać do klienta Generacji Z, personalizują wykonywane projekty, dopasowując je do potrzeb klientów. Angażują klienta w proces powstawania nowego produktu od pomysłu do realizacji, dając tym samym informację, że to klient i jego potrzeby są najważniejsze w tym procesie.

KOMENTARZE
Newsletter