Innowacyjny kompleks ochronny - VENUCEANE
29.03.2007
Na kwietniowym in-Cosmetics firma Sederma, będąca filią Crody zaprezentuje kompleks VENUCEANE®, chroniący skórę przed ujemnym wpływem środowiska. VENUCEANE® jest preparatem otrzymywanym na bazie wyciągu enzymatycznego z bakterii Thermus thermoph

Bakteria ta żyjąca w Basenie Guaymas w Zatoce Kalifornijskiej na głębokości 2000m w temperaturze 75oC, posiada zdolność dopasowywania się do różnych warunków klimatycznych. Wynika to z faktu, iż żyjąc w takim środowisku (wysoka temperatura) bakteria ta jest narażona na zwiększą produkcję wolnych rodników, które musi skutecznie neutralizować.

Sederma twierdzi, iż kompleks VENUCEANE® regeneruje komórki skóry uszkodzone na skutek promieniowaniem UV oraz stymuluje produkcję ochronnych lipidów. Wykazuje działanie podobne do enzymatycznych wygaszaczy rodników tlenowych, takich jak anion nadtlenkowy O2-. W badaniach in vitro dowiedziono, iż po zastosowaniu 3% VENUCEANE® fibroblasty uszkodzone przez promieniowanie UV odzyskują swoją normalną aktywność.

Firma proponuje wprowadzanie kompleksu do kremów ochronnych na dzień, środków przeciwsłonecznych oraz kosmetyków kolorowych (zalecane stężenie wynosi 3%). Preparat jest rozpuszczalny zarówno w wodzie jak i w oleju, wprowadzany do emulsji w temperaturze pokojowej lub w 45 stopni.
Wśród polskich firm kosmetycznych, które wykorzystują kompleks VENUCEANE® w swoich recepturach znalazł się sopocki Oceanic z nową linią AA Plus AQUAZEN o działaniu nawilżającym i odstresowującym.

Zdjęcie przedstawiające bakterię Thermus thermophilus: www.genomenewswork.org