Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Innowacje cyfrowe BASF z Polską Nagrodą Innowacyjności 2022

Chętnie rozmawiamy z Państwem na temat surowców, receptur i koncepcji produktów. Tym razem także mamy wiele ciekawych badań i nowości, ale zupełnie w innym obszarze.

 

 

 

Jako firma produkcyjna kojarzeni jesteśmy przede wszystkim z samymi surowcami chemicznymi, ich procesem produkcji czy badaniami naukowymi, znacznie mniej natomiast z digitalizacją. A chcielibyśmy pokazać, że cyfryzacja w obszarze zarówno naukowym, jak i produkcyjnym jest już obecnie w BASF bardzo rozwinięta. Cały proces produkcji, obsługi fabryki i magazynów oparty jest na systemach komputerowych, zarządzaniu bazami danych, robotyzacji, autonomicznych pojazdach i systemach uczących się. Celem takich innowacji jest optymalizacja produkcji, zapewnienie sprawnej i szybkiej obsługi magazynów, zwiększenie bezpieczeństwa w miejscu produkcji i magazynowania zarówno dla naszych pracowników, jak i w kolejnych krokach – dla naszych klientów.

Drugim obszarem, mającym bezpośredni wpływ na innowacje i zwiększenie konkurencyjności, jest obszar badań i rozwoju. Znane dobrze główne środowiska badań naukowych (in vitro i in vivo) wzbogaciły się nie tak dawno o nowe, zoptymalizowane środowisko – in silico. Jest to ekosystem komputerowy, wirtualny, w ramach którego przed rozpoczęciem badań laboratoryjnych jesteśmy w stanie dokonywać modelowania na podstawie danych na temat surowców, ich właściwości fizykochemicznych i sensorycznych, aby dużo szybciej wyłonić odpowiednie molekuły, surowce czy mieszaniny, dające większe prawdopodobieństwo pomyślnych testów laboratoryjnych. W BASF wykorzystanie wirtualnego środowiska pracy badawczej staje się coraz powszechniejsze, ponieważ znacząco przyspiesza cały proces (od wyodrębnienia właściwych surowców, po tworzenie mieszanin), a po stronie naszych klientów – przyspiesza i usprawnia dalszą pracę z naszymi surowcami w celu stworzenia produktu finalnego.

Trzecim obszarem transformacji cyfrowej, bardzo dynamicznie rozwijającym się, wymagającym nowych kompetencji w zespołach, jest obszar rozwoju technologii. Chodzi tu przede wszystkim o tworzenie portali, platform, serwisów czy też aplikacji dedykowanych naszym klientom. Obszar usług cyfrowych, opartych na nowoczesnych technologiach, jest szansą na tworzenie narzędzi wspierających naszych partnerów i klientów w ich dalszej pracy z naszymi surowcami.

W 2021 r. wprowadziliśmy na rynek polski i w roku 2022 znacząco rozwinęliśmy innowacyjne narzędzie dedykowane klientom BASF w branży kosmetycznej. Nasze doświadczenia, zdobyta wiedza i dotychczasowe badania możemy wykorzystać i podzielić się nimi z klientami, aby zoptymalizować pracę przy tworzeniu i wprowadzeniu na rynek produktów kosmetycznych. Narzędzie, nazwane przez nas D’Lite, wykorzystuje wiele nowoczesnych technologii, które mają przyspieszyć i ułatwić pracę nad nowymi produktami. Wykorzystujemy własną bazę wiedzy oraz korzystamy z baz partnerów, aby dzięki analizom przenieść naszych klientów z obszaru Big Data do obszaru Smart Data. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji dostarczamy klientom najważniejsze informacje i wnioski, które wspierają ich własny rozwój, a także pomagają w podniesieniu konkurencyjności. D’Lite oferuje kompleksowe dane rynkowe na temat produktów i marek kosmetycznych, dzięki współpracy z wiodącymi dostawcami danych dla przemysłu kosmetycznego – Euromonitor International i Mintel. Dane rynkowe łączymy z naszymi bazami receptur i surowców kosmetycznych.

Wzbogaciliśmy wiedzę na temat rynku o moduł gromadzący i przetwarzający dane pozyskiwane z kanałów społecznościowych. Dzięki współpracy z BrandWatch – ekspertem w dziedzinie Social Listening – i autorskim algorytmom BASF monitorujemy media społecznościowe, blogi, fora i strony internetowe z recenzjami, dając możliwość śledzenia na bieżąco najnowszych trendów i nastrojów konsumentów. Wyłapujemy wzmianki na temat marek i produktów, a następnie staramy się określić ich popularność wśród klientów końcowych. Jesteśmy także w stanie oszacować „sentyment” konsumentów względem produktu czy marki, bazując na algorytmach definiujących, czy wzmianki na ich temat są pozytywne czy negatywne, a nawet osadzić je w pewnym kontekście. Dzięki takiej analizie wiemy, w jakich kontekstach pojawiają się najczęściej wzmianki o marce lub produkcie. Dane aktualizowane są w czasie rzeczywistym i dostępne na portalu internetowym, z którego można korzystać z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie.

Trendy w branży beauty zmieniają się szybko – z każdym nowym hasztagiem, postem na Instagramie, zaangażowaniem influencerów czy wprowadzeniem nowego produktu. Nadążanie za potrzebami i życzeniami konsumentów jest wyzwaniem, także wyprzedzanie konkurencji jest coraz trudniejsze. Tradycyjne procesy analizy rynku i rozwoju produktu nie są wystarczająco szybkie i elastyczne, aby dotrzymać kroku trendom konsumentów i konkurencji, dlatego właśnie firma BASF stworzyła D'lite – potężną platformę cyfrową do śledzenia trendów w czasie rzeczywistym oraz przyspieszania tworzenia produktów i innowacji w obrębie branży kosmetycznej. Jest to miejsce, w którym znaleźć można inspiracje i informacje potrzebne do utrzymania konkurencyjności. D’Lite oferuje wsparcie przy planach rozwoju, wprowadzenia kolejnego produktu lub rozbudowania portfolio w konkretnym segmencie rynku kosmetycznego. Bezproblemowo integruje wiele wbudowanych aplikacji, umożliwiając przechwytywanie wszystkich danych, których potrzebują firmy kosmetyczne, aby podejmować szybkie, dokładne i trafne decyzje. W D’Lite można znaleźć także dodatkowe narzędzia, takie jak Emollient Maestro, które bazują na technologii modelowania wirtualnego i algorytmach sztucznej inteligencji. Dzięki temu przyspieszamy pracę działów badawczo-rozwojowych firm kosmetycznych, poprzez pomoc w tworzeniu lub zamianie w istniejącym produkcie baz emolientowych na nowoczesne rozwiązania alternatywne – bardziej naturalne i zrównoważone, które będą odpowiadać wymaganiom fizykochemicznym produktu i dawać odpowiednie właściwości sensoryczne. Wiedza to potęga. Połączenie analizy danych z mediów społecznościowych z danymi rynkowymi na temat wiodących marek i produktów pozwala na uzyskanie silnej kontroli nad projektem i dokonywanie szybkich wyborów. Dostępna 24/7 platforma D'lite utrzymuje kontakt z bazami danych produktów i receptur, najnowszymi koncepcjami i innowacjami, łącząc potrzeby działów rozwojowo-badawczych i marketingowych, aby stworzenie receptury kosmetyku, wybranie surowców potrzebnych do produkcji, upewnienie się, że produkt spotka się z zainteresowaniem konsumentów i wpisze się w aktualne trendy było zadaniem łatwym.

Nasze wysiłki związane z tworzeniem i udoskonalaniem tej platformy zostały niedawno docenione. Nasze narzędzie zostało zauważone na rynku i nagrodzone Polską Nagrodą Innowacyjności podczas IX Kongresu Przedsiębiorczości, który odbył się w dniach 14-15 listopada 2022 r. w Krakowie. Znaleźliśmy się w gronie firm, które rewolucjonizują rynek i wypracowują sposoby, aby dzięki nowoczesnym technologiom wykorzystać wiedzę i doświadczenie dla wsparcia swoich klientów w branży kosmetycznej i wpłynąć na konkurencyjność polskich marek kosmetycznych.

Fot. Aleksandra Pienczykowska, Marketing and Digital Manager Central and Eastern Europe, odbiera Polską Nagrodę Innowacyjności 2022 dla BASF Polska z rąk Wojciecha Pomarańskiego, prezesa zarządu PAP, podczas Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości w Krakowie, 14.11.2022 r. 

Nasza platforma posiada tak wiele funkcji, że jedynym sposobem, aby ją dobrze poznać, jest wypróbowanie jej na własną rękę. Platforma działa na zasadzie subskrypcji rocznej z możliwością darmowego dostępu do wersji podstawowej. Zachęcamy do rejestracji i przetestowania narzędzia. Firmy zainteresowane subskrypcją lub szczegółową prezentacją narzędzia prosimy o kontakt pod adresem mailowym: personal-care-pl@basf.com.

Źródła

Fot. BASF

KOMENTARZE
Newsletter