Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Inauguracja Światowego Centrum Badania Włosa Grupy L'Oreal
09.04.2012

28 marca br. Grupa L’Oréal otwarła Światowe Centrum Badania Włosa, którego siedziba mieści się w Saint-Ouen pod Paryżem. Centrum prowadzi prace badawcze skoncentrowane wyłącznie na dziedzinach związanych z koloryzacją, pielęgnacją (szampony i odżywki) i stylizacją włosów, obejmującą zarówno modelowanie fryzury (lakiery, żele, woski), jak i zabiegi trwałej ondulacji, wygładzania oraz prostowania. Celem Centrum ma być zaspokojenie wysoce zróżnicowanych potrzeb konsumentów pragnących uzyskać piękny wygląd włosów.

Inwestycja wysokości 100 mln euro

Nowe Centrum jest jedną z największych inwestycji w historii badań naukowych Grupy L’Oréal. Jego powierzchnia obejmuje 25 000 m2, a wśród 500 pracowników są między innymi chemicy, fizykochemicy, optycy, specjaliści inżynierii materiałowej, metrologowie, reologowie, informatycy, statystycy. Projekt budynku ośrodka badawczego i odpowiednie udogodnienia pozwalają stworzyć przestrzeń współpracy, która ułatwia wymianę informacji i transfer umiejętności, oferując pracownikom innowacyjne metody i narzędzia, w przyjemnym otoczeniu, o wysokich standardach jakościowych.  

Nowatorskie technologie: automatyzacja, tworzenie modeli i ocena sensoryczna

Udostępnione naukowcom innowacyjne i skuteczne narzędzia umożliwiają jak najlepsze wykorzystywanie niezliczonych możliwości w zakresie opracowania formuł i przeprowadzania testów. Jako przykład posłużyć mogą roboty imitujące aplikacje produktów na pasma włosów, czy też przygotowujące formuły oszczędzające czas.

Na podstawie zebranych danych, dzięki nowatorskim narzędziom, powstają modele cyfrowe, które pozwalają dokonać oceny formuł wirtualnych tak, aby opracowywać tylko te receptury, które najlepiej spełniać będą oczekiwania konsumentów.

Produkty do włosów muszą być nie tylko skuteczne technicznie, co można wykazać naukowo, ale muszą również wzbudzać emocje. Aby zmierzyć wpływ skuteczności produktu na odczuwane emocje, opracowano metodę oceny sensorycznej, przeprowadzaną przez pięćdziesięciu techników-ekspertów i wykorzystującą protokoły kontrolujące gesty konsumentów, a także gromadzące dane o ich odczuciach.

Dane te zbierane są w Światowym Centrum Badania Włosa oraz w sześciu ośrodkach regionalnych, a następnie wykorzystywane w procesie innowacji produktów do włosów.

Ośrodek stojący na czele ośrodków regionalnych

Światowe Centrum Badania Włosa znajduje się na czele sieci sześciu regionalnych ośrodków badawczych (Japonia, Chiny, Indie, Stany Zjednoczone, Brazylia oraz Saint-Ouen dla Europy) oraz koordynuje ich prace.  Mieści w swoich murach międzynarodowe dyrekcje ds. rozwoju produktów do koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji włosów.  Ich zadaniem jest wyznaczanie strategii dla każdego rodzaju produktu do włosów.

Laboratoria ośrodków regionalnych mają podwójną misję – wprowadzanie innowacji zlecanych przez centrum Światowe, dopasowując je do specyficznych potrzeb lokalnego rynku, oraz praca nad nowymi produktami spełniającymi wymagania lokalnych konsumentów.

L’Oréal jest światowym liderem w branży kosmetycznej. Od ponad 100 lat dąży do oferowania rozwiązań dla każdego typu urody. Firma posiada 27 międzynarodowych zróżnicowanych i wzajemnie się uzupełniających marek. L’Oréal obecny jest w 130 krajach i zatrudnia 68 900 pracowników, a obroty firmy w 2011 r. wyniosły 20,3 miliardów euro. W 2012 roku Grupa po raz piąty z rzędu znalazła się wśród 100 firm najbardziej zaangażowanych w ideę trwałego rozwoju na świecie, w rankingu przygotowanym przez Corporate Knights, międzynarodową sieć inwestycji odpowiedzialnych społecznie.

 

Portal Biotechnologia.pl dziękuje Grupie L’Oréal za dostarczenie informacji.

 

Red. Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
Newsletter