Co więcej, dystrybucja tych kolorowych kosmetyków została ograniczona z 26,000 do 10,000 sklepów (ponad ćwierć z tych punktów dystrybucji należy do sieci supermarketów Wal-Marts). Według Information Resources Inc.(firma zajmująca się badaniem amerykańskiego, europejskiego oraz łacińsko-amerykańskiego rynku kosmetycznego) w zeszłym roku marka P&G odnotowała zaledwie 170 milionów USD w sprzedaży w samych sklepach Wal-Martu. Według danych opracowanych po przez IRI (ang.Internationalized Resource Identifier - standard internetowy uwzględniający internacjonalizację), w zeszłym roku udział kosmetyków Max Factor w światowym rynku kosmetycznym spadł o 0.7 punktów do 2.1 proc w sektorze kosmetyków kolorowych do oczu, o 0.3 punktów do 2.1 proc w sektorze kosmetyków kolorowych do twarzy oraz o 0.7 punktów do 5.7 proc w sektorze szminek
Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: GCI Magazine
KOMENTARZE