Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Henkel Polska odnotowuje doskonałe wyniki za 2005 rok
15.03.2006
Miniony rok był kolejnym rokiem rekordowych wyników Henkla w Polsce. Firma zrealizowała sprzedaż na poziomie 1 152 mln zł. Na ten sukces zapracowała bardzo dobra pozycja rynkowa marek konsumenckich i technologii Henkla.


Rok 2005 był kolejnym rokiem rekordowej sprzedaży firmy Henkel w Polsce. Stale umacniamy naszą pozycję i udziały rynkowe w kilku strategicznych kategoriach. Jestem z tego osobiście bardzo dumny.” – powiedział Bernd Wasserrab, Prezes polskiego oddziału Henkla. Pomimo dużej konkurencji na rynku i szerokiej oferty produktowej, w ubiegłym roku polscy konsumenci często decydowali się na zakup produktów Henkla. Dzięki temu zainteresowaniu Dział Środków Piorących i Czystości jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się struktur w ramach polskiego oddziału firmy. W 2005 roku produkty Henkla osiągnęły rekordowe udziały w kategorii środków piorących – 20,4%. Według danych MEMRB, Persil, marka numer 2 wśród środków piorących w Polsce, osiągnął kolejny rekord - 11,5%* udziałów w rynku. Ubiegły rok był kolejnym rokiem sukcesów dla marki Clin, lidera wśród płynów do mycia okien. W pozostałych kategoriach (płyny do płukania, płyny do mycia naczyń, środki do automatycznego mycia naczyń) Henkel jest drugim największym producentem w Polsce. Wzrosty udziałów rynkowych w Dziale Kosmetyków Pielęgnacyjnych odnotowały produkty z rodziny Schwarzkopf & Henkel. Firma jest od lat liderem rynkowym w kategorii kosmetyków do koloryzacji włosów, a w ubiegłym roku wprowadziła kilka kolejnych nowych produktów (Brillance, Palette Permanent Colors). Henkel z marką Taft jest także liderem w kategorii kosmetyków do stylizacji włosów Dużym sukcesem 2005 roku okazało się wprowadzenie na polski rynek nowej linii Taft Lycra Flex. Wśród kosmetyków do pielęgnacji ciała sukces w ubiegłym roku odniosła nowa linia żeli pod prysznic, zawierających formułę z proteinami jogurtowymi, Fa Yogurt. Schwarzkopf Professional – dział kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji i koloryzacji włosów w salonach fryzjerskich, to najmłodszy dział w ramach Henkel Polska. Wciąż się rozrasta, stopniowo budując swój wizerunek i pozycję na polskim rynku. Dwa razy do roku prezentuje polskim fryzjerom Essential Looks - najnowsze trendy we fryzjerstwie, obowiązujące w danym sezonie. Ważnym wydarzeniem w Dziale Klejów Konsumenckich w minionym roku, były obchody 100-lecia marki Ceresit. Produkty i systemy Ceresit, obecne na naszym rynku od kilkunastu lat, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem polskich użytkowników. Dowodem na to jest tytuł "Budowlanej Firmy Roku”, przyznany firmie Henkel Polska przez Kalejdoskop Budowlany za dynamiczny rozwój i pozycję na rynku budowlanym. Rok 2005 przyniósł dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Dziale Technologii Przemysłowych. Na sukces złożyła się między innymi, realizowana od dwóch lat, strategia biznesowa circle the customer, dzięki której Henkel zwiększył efektywność komunikacji i zakres swojej współpracy z klientami. Gwarancją sukcesu na tym rynku jest jednak przede wszystkim portfolio działu, obejmujące ponad 2000 specjalistycznych produktów do klejenia, uszczelniania i zabezpieczania powierzchni, których sprzedaż wspierana jest profesjonalnym doradztwem technicznym. Z kolei zapowiedzią przyszłych sukcesów sprzedażowych Działu jest, zrealizowana w zeszłym roku, inwestycja w ciechanowskiej fabryce. Dzięki zwiększeniu możliwości produkcyjnych zakładu możliwe było otwarcie eksportu do Czech, Słowacji i Arabii Saudyjskiej. Bardzo dobre wyniki w Polsce wpisują się w ogólny, wzrostowy trend Henkla na świecie. Sprzedaż Henkla na świecie w roku obrachunkowym 2005 wyniosła 11 974 mln euro, wykazując 13,0% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego oraz 12,0% po uwzględnieniu korekty na kursy wymiany. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł do 1 162 mln euro, czyli o 16,7% w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego. “Rok 2005 był kolejnym rokiem sukcesów Henkla. Wygenerowaliśmy rentowny wzrost, powiększyliśmy nasze udziały w rynkach i osiągnęliśmy nasze główne cele." – oświadczył Ulrich Lehner, Prezes Zarządu Henkel KGaA. “Do naszego sukcesu przyczyniło się między innymi wprowadzenie wielu nowatorskich produktów, doskonałe wyniki na rynkach rozwijających się oraz skuteczne wdrożenie szeregu działań, które przyniosły wzrost wydajności oraz ograniczenie kapitału obrotowego netto.

KOMENTARZE
Newsletter