Euroimplant S.A. zrewolucjonizuje rynek medycyny estetycznej?
Redakcja portalu, 18.09.2012

Biotechnologiczna spółka Euroimplant S.A. wprowadziła na rynek nową usługę opartą na metodzie izolacji komórek macierzystych   ADSC(Adipose Derived Steam Cells). Metoda ta została  opracowana przez zespół naukowy Spółki i jest wykonywana w oparciu  o  certyfikat Ministerstwa Zdrowia.

Zabieg polega na pobraniu w specjalistycznym gabinecie własnej tkanki tłuszczowej pacjenta, a następnie izolacji komórek macierzystych w laboratorium Euroimplant S.A. Opracowana przez Spółkę procedura polega na wieloetapowej fizykochemicznej preparatyce w pełni kontrolowanej na każdym jej etapie i gwarantującej optymalny odzysk komórek macierzystych obecnych w tkance tłuszczowej.

„Tkanka tłuszczowa pobrana od pacjenta zostaje poddana trawieniu odpowiednim enzymem. W tym procesie otrzymujemy wystandaryzowaną zawiesinę komórek macierzystych ADSC. Możemy określić ich ilość, żywotność oraz fenotyp.” -  tłumaczy Piotr Mierzejewski, prezes zarządu Euroimplant S.A.

Nowa usługa wprowadzona przez Euroimplant S.A. przyczyni się do rozwoju rynku medycyny estetycznej. Komórki macierzyste zmieszane z własną tkanką tłuszczową pacjenta stanowią materiał, który umożliwia korektę urody w szerokim zakresie, od drobnej poprawki kosmetycznej twarzy po  powiększanie piersi. Ponadto, zastosowanie tej metody pozwala na uniknięcie konieczności stosowania substancji obcych dla organizmu, używanych w klasycznej medycynie rekonstrukcyjnej i chirurgii plastycznej  jak np. silikonowe implanty piersi, kwas hialuronowy czy też popularna toksyna botulinowa.

„Naszą metodę autoprzeszczepiania tłuszczu wzbogaconego o własne komórki macierzyste można zastosować w zabiegach wypełniania zmarszczek, rekonstrukcji czy też powiększenia biustu oraz w zabiegach usuwania blizn i zmian skórnych. Podnosi ona znacząco efekt terapeutyczny m.in. dzięki zmniejszonemu wchłanianiu się tkanki tłuszczowej. Ponadto, należy podkreślić, iż organizm pacjenta otrzymuje swoje komórki, dzięki czemu okres rekonwalescencji po zabiegach przebiega sprawniej i krócej.” – podkreśla Piotr Mierzejewski

Pierwszymi odbiorcami nowej usługi Euroimplant S.A. będą akredytowane salony i gabinety medycyny estetycznej, a także instytucje prowadzące badania kliniczne w tym zakresie. Spółka jest w trakcie budowy sieci dystrybucji, która przyczyni się także do popularyzowania metod nowoczesnej medycyny estetycznej i jednocześnie będzie propagować stosowanie bezpiecznych oraz przyjaznych dla ludzkiego organizmu procesów regeneracji.

źródło: euroimplant.pl