Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Drogerie ważne dla Bayera
08.05.2008
– Drogerie to dla nas ważny i bardzo perspektywiczny kanał sprzedaży, będziemy o niego dbać i sukcesywnie rozwijać – powiedział „Wiadomościom Kosmetycznym” Jens Leveringhaus, nowy szef Działu Consumer Care firmy Bayer.
W Niemczech koncern sprzedaje za pośrednictwem tego typu sklepów również kosmetyki drogeryjne. W Polsce póki co nie ma planu ich wprowadzenia.

Jeśli chodzi o produkty lecznicze dostępne bez recepty, Bayer ma w swym portfolio takie marki, jak: Aleve (lek przeciwbólowy i przeciwzapalny, łagodzący bóle stawów), Alka Seltzer (neutralizujący typowe objawy spożycia nadmiernej ilości alkoholu), Aspiryn, Aspiryn-C (znane leki w walce z bólem i przeziębieniem), Bepanthen (produkty do pielęgnacji skóry), Biovital (preparaty wzmacniające serce i dodające energii), Kinder Biovital Gumisie (multiwitaminy dla dzieci), Elevit (preparaty witaminowo-mineralne dla kobiet w ciąży i karmiących piersią), Rennie (lek na zgagę i niestrawność), Tabcin (lek łagodzący objawy grypy) czy Supradyn (zestaw witamin dla osób aktywnych). – Wszystkie marki są dla nas bardzo ważne, na czele ze sztandarową Aspiryn. Nasze brandy uzyskują na polskim rynku dwucyfrowe przyrosty sprzedaży, podczas gdy cały rynek leków OTC urósł w minionym roku o 9 proc. – mówi Jens Leveringhaus.
W aptekach niemiecki koncern sprzedaje ponad 80 proc. swoich leków, a na rynku masowym niespełna 20 proc. Ten ostatni segment jest jednak bardzo perspektywiczny. – Najważniejsza kategoria to leki przeciwbólowe i przeciw przeziębieniu, choć nie zapominamy także o innych, np. o preparatach gastrycznych czy neutralizujących objawy kaca. Wielu właścicieli aptek ze strachem patrzy na rozwój rynku OTC. Moim zdaniem, nie mają się jednak czego obawiać, ponieważ inny klient idzie do apteki, a inny kupuje Alka Seltzer w sklepie – przekonuje Leveringhaus.

Źródło: Wiadomości Kosmetyczne
KOMENTARZE
Newsletter