Mintel- nienależny brytyjski dostawca badań marketingowych- w swoim ostatnim raporcie dotyczącym przemysłu kosmetycznego przedstawia sytuację rynku kosmetyków( globalnie) w 2010 roku i prognozuje trendy na 2011 rok.
W 2010 roku 13 % z nowości kosmetycznych, które pojawiły się na rynku posiadały claim – Paraben free- wolny od parabenów. Odnotowano także 9% wzrost sprzedaży kosmetyków o pochodzeniu organicznym. oraz 3% wzrost produktów naturalnych.
Zgodnie z przewidywaniami firmy Mintel, 2011 rok dla branży kosmetycznej upłynie pod znakiem „Down to Earth”- zrównoważonego rozwoju. Dla konsumentów istotne będą informacje o zastawaniu metod „zielonej chemii”, ekologicznych i naturalnych surfaktantów, konserwantów innych niż parabeny, stosowanie surowców organicznych, naturalnych, pochodzących ze źródeł odnawialnych , które są alternatywą dla surowców pochodzenia petrochemicznego. Istotna rolę odegra także opakowanie kosmetyku , które powinno nadawać się do recyklingu i być przyjazne dla środowiska.
Zgodnie z przewidywaniami trend anit-aging będzie ciągle popularny, w ostatnich latach ( od 2009 roku) dla produktów typu skin care więcej niż jedna nowość kosmetyczna posiadała claim przeciwstarzeniowy.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie firmy Mintel
red.Marta Kłopotowska
KOMENTARZE