W debacie wzięli udział eksperci:
- Prof. Waldemar Placek – Sekcja Dermatologii Estetycznej, Polskie Towarzystwo Dermatologiczne
- Prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta – Seksuolog, ginekolog, Kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
- Dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska – Prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych
- Dr Maria Rotkiel – Psycholog społeczny
- Dr Andrzej Ignaciuk – Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging, Sekcja Medycyny Estetycznej PZL)
Oto szczegóły dotyczące Kampanii jakie uzyskaliśmy od organizatorów.
Biotechnologia.pl: Jakie są państwa oczekiwania względem Kampanii Twarz z Głową?
Celem programu: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość” jest „uporządkowanie” rynku medycyny estetycznej poprzez budowanie odpowiednich relacji lekarz-pacjent opartych na profesjonalizmie lekarza i odpowiedzialności w wyborze zabiegu przez pacjenta, który zadowolony z zabiegu będzie najlepszą rekomendacją dla danego lekarza.
Wśród Polaków jest coraz większy popyt na usługi z obszaru medycyny estetycznej. Istotne jest to, aby oferowane zabiegi była najwyższej jakości, a co za tym idzie, aby dostarczała możliwie najwyższy profil bezpieczeństwa. Priorytetem jest jakość, a nie szybki finalny efekt czy cena. Inicjatorzy chcą obalić powstałe wokół medycyny estetycznej negatywne skojarzenia i przedstawić najnowsze fakty w oparciu o wyniki pierwszego w Polsce badania opinii publicznej: „Medycyna estetyczna: znajomość, wiedza, korzystanie, wizerunek”.
Kampania będzie promować mądre („z głową”) i odpowiedzialne wybory oraz budować społeczne zaufanie do medycyny estetycznej.
Kampania ma także przyczynić się do tego, aby pacjent zainteresowany zabiegiem nie bał się rozmawiać, konsultować w tej sprawie z lekarzem i nie obawiał się zapytać o kwalifikacje lekarza, który ma mu wykonać zabieg.
Do jakiej grupy odbiorców kierowana jest Kampania?
Kampania kierowana jest do wszystkich osób, które poszukują rzetelnej wiedzy z zakresu medycyny estetycznej. Jak wybrać lekarza, jak sprawdzić czy aplikuje nam najwyższej jakości produkt, jak upewnić się, że dany zabieg może zostać wykonany u mnie i przyniesie naturalny i pożądany efekt. Czy niska cena to niskiej jakości produkt? Są to podstawowe pytania jakie powinna sobie zadać osoba, która podjęła decyzję o skorzystaniu z propozycji oferowanych przez medycynę estetyczną.
Debata z ekspertami z dziedziny medycyny estetycznej już się odbyła. Jak dalej będzie przebiegała Kampania?
Debata medialna zainaugurowała program: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram, sprawdzoną jakość”. Kolejnym krokiem będą aktywności na Facebooku na profilu kampanii Twarz z głową. Inicjatorzy chcą edukować na temat odpowiedzialnego podejścia do medycyny estetycznej.
Inicjatorem kampanii „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość” jest firma Allergan, a partnerami kampanii są: Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych, Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging Polskie Towarzystwo Lekarskie – Oddział w Warszawie, Sekcja Dermatologii Estetycznej Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
Rozmawiała Agata Lebiedowska
KOMENTARZE