Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Żywność prozdrowotna jest trendem, który rozwija się od 20 lat
16.01.2009
- Uważam, że w najbliższym czasie nastąpi zdecydowane przyspieszenie rozwoju rynku produktów funkcjonalnych i prozdrowotnych. Trend ten na pewno nie ominie mleczarstwa - powiedziała Elżbieta Nitecka, dyrektor biura zarządu Związku Prywatnych Przetwórców Mleka. Mleko samo w sobie ma właściwości zdrowotne. - Widzę duży potencjał rynku produktów prozdrowotnych, zwłaszcza jeśli chodzi o jogurty czy napoje mleczne - mówi Elżbieta Nitecka.

Obecnie wiele zakładów mleczarskich kładzie duży nacisk na rozwój produktów tego typu. Liderem we wprowadzaniu mlecznych produktów funkcjonalnych jest Danone, które jest właścicielem marek: Activia, Actimel czy Danacol. Także firma Unilever w ofercie ma Florę pro.activ - margaryny, które pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego. W nowe produkty zainwestują też mniejsze firmy.

Także Mlekpol, jedna z wiodących spółdzielni na polskim rynku, zamierza zwiększyć nakłady na produkcję artykułów prozdrowotnych. - Przy dużym nasyceniu rynku artykułami mleczarskimi przeznaczonymi dla masowego odbiorcy, jak np. mleko UHT, będziemy inwestować w żywność prozdrowotną - mówi Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.

Według szacunków, za dwa lata żywność funkcjonalna może stanowić około 20 proc. artykułów spożywczych w Europie.

Portal Spożywczy
KOMENTARZE
Newsletter