Inni producenci informują tylko o tym, które roczniki tolerują nowe paliwo E10 lub nie mogą go stosować. Na przykład nowe paliwo mogą tankować wszystkie modele BMW wyprodukowane od 1998 roku. Podobnie jest w przypadku samochodów Peugeot. Natomiast Ford dopuszcza stosowanie mieszanki z bioetanolem we wszystkich modelach wprowadzonych na rynek europejski po 2002 roku z wyjątkiem forda Ka.
Według Zrzeszenia Niemieckiego Przemysłu Samochodowego właściciele około 375tys. samochodów jeżdżących po niemieckich drogach nie będą mogli tankować nowej benzyny. Będą zatem zmuszeni kupować droższą o 20 centów benzynę super plus. Według automobilklubu ADAC, to aż 3 mln pojazdów skazanych jest na droższe paliwo.
Federalny minister ochrony środowiska, Sigmar Gabriel uspokaja kierowców: – Rozporządzenie nie wejdzie w życie, dopóki nie otrzymamy konkretnych liczb. Całkowicie z niego zrezygnujemy, jeżeli liczba aut nietolerujących nowego paliwa przekroczy milion.
Źródło: Trybuna.com.pl
KOMENTARZE