Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Zwiększenie poziomu bioetanolu w benzynie pod znakiem zapytania
03.04.2008
Niemieckie ministerstwo ochrony środowiska rozważa wycofanie się z obowiązującego od przyszłego roku rozporządzenia przewidującego zwiększenie dodatku bioetanolu do benzyny.


Opracowana wspólnie z niemieckim przemysłem samochodowym „mapa drogowa” zakłada zwiększenie z 5 do 10% zawartości bioetanolu w benzynie począwszy od 2009 roku. Do końca marca 2008 koncerny samochodowe miały przedstawić liczbę samochodów, które ze względów technicznych nie mogą tankować nowego paliwa. Producenci zwlekają jednak z opublikowaniem danych. Do tej pory jedynie Volkswagena podał, że 175 tys. aut tej marki nie może jeździć na mieszance z 10% zawartością biopaliwa.

Inni producenci informują tylko o tym, które roczniki tolerują nowe paliwo E10 lub nie mogą go stosować. Na przykład nowe paliwo mogą tankować wszystkie modele BMW wyprodukowane od 1998 roku. Podobnie jest w przypadku samochodów Peugeot. Natomiast Ford dopuszcza stosowanie mieszanki z bioetanolem we wszystkich modelach wprowadzonych na rynek europejski po 2002 roku  z wyjątkiem forda Ka.

Według Zrzeszenia Niemieckiego Przemysłu Samochodowego właściciele około 375tys. samochodów jeżdżących po niemieckich drogach nie będą mogli tankować nowej benzyny. Będą zatem zmuszeni kupować droższą o 20 centów benzynę super plus. Według automobilklubu ADAC, to aż 3 mln pojazdów skazanych jest na droższe paliwo.

Federalny minister ochrony środowiska, Sigmar Gabriel uspokaja kierowców: – Rozporządzenie nie wejdzie w życie, dopóki nie otrzymamy konkretnych liczb. Całkowicie z niego zrezygnujemy, jeżeli liczba aut nietolerujących nowego paliwa przekroczy milion.

Źródło: Trybuna.com.pl
KOMENTARZE
Newsletter