TVN zgodził się promować mleko
Dnia 30 września odbyło się spotkanie dyrektora programowego TVN, Edwarda Miszczyka z przedstawicielami organizacji mleczarskich. Powodem tego spotkania było wyemitowanie przez program TVN Uwaga materiału "Czy wiesz, co jesz? Cała prawda o nabiale!".
Mimo wielu kontrowersji towarzyszącymi temu programowi spotkanie przebiegało w sympatycznej atmosferze. Podjęto parę postanowień w celu rzetelnego informowania konsumentów o roli mleka w diecie i zdrowiu człowieka. Propozycję, które się pojawiły to np. pojawienie się w jednym z serwisów śniadaniowych niezależnego, wskazanego przez organizację mleczarskie, eksperta. TVN zapowiedział swój udział w imprezach związanych z promocją mleka i produktów mleczarskich. Wzrost spożycia produktów mleczarskich może nastąpić wraz z pojawieniem się ich w popularnych serialach telewizyjnych. Reklama taka jest oczywiście odpłatna, ale opłacalna z marketingowego punktu widzenia.
Dyskusja, która się się wywiązała wskazała na różnice poglądów mówiących o roli mleka w diecie oraz o możliwości wybory żywieniowego. TVN wskazał na potrzebę nagłaśniania negatywnych praktyk stosowanych w przetwórstwie spożywczym.
Bartłomiej Borkowski
KOMENTARZE