Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Pureology - najlepsze opakowania roku 2005
26.02.2006
Firma PureOlogy skrupulatnie dostosowuje opakowania swoich produktów do wizerunku prezentowanego przez poszczególne linie kosmetyków.

„Nie chcemy by wytworzyła się luka po między jakością naszych produktów a luksusowym wizerunkiem naszych linii. Począwszy od projektu aż po materiały, z których wykonujemy nasze opakowania, staramy się wykazać, że nasze produkty są nie tylko ładne, ale i skuteczne,” twierdzi Jim Markham, prezes firmy Pureology. „Prestiżowe salony nie umieszczą w swoich gablotach niczego, co nie wzbogaci wizualnie ich wnętrz. Wszystko musi być wysokiej klasy, wszystko musi być ładne.” Dlatego też, opakowania produktów firmy PureOlogy zaprojektowane są tak, by cieszyły oczy nabywców – kobiety kochają luksus prawie tak samo jak farbowanie włosów. Każde opakowanie wykonywane jest w tonacji fioletu. „Chcielibyśmy, by kolor ten stał się stałym elementem wiążącym linie naszych produktów. Kolor fioletowy kojarzy się z prestiżem”, twierdzi Markham. Większość produktów wytwarzanych przez firmę wyposażona jest w metaliczno – fioletowe przykrywki. Pierwsze pojemniki wykorzystywane przez firmę były wykonane w ciepłej, pastelowej tonacji takiej jak róż, lila czy niebieski w odcieniu sky. Opakowania produktów adresowanych zarówno do kobiet jak i do mężczyzn produkowane są w kolorach musztardowych. Perłowy odcień również dodaje opakowaniom uroku. “Wymyśliliśmy, iż opakowania naszych produktów będą dwukolorowe. Nadało to im ładny, opalizujący wygląd,” twierdzi Markham. Kolejnym strategicznym krokiem było wybranie odpowiedniego uchwytu. Butelki zostały zaprojektowane tak, by z łatwością mieściły się w ręce każdej kobiety. Piaskowane szyjki sprawiają. iż butelki nie wyślizgują się z ręki. Buteleczki te stanowią jednocześnie narzędzie marketingowe. Szeroki front zapenia dużo przestrzeni do umieszczenia tekstu. Na dodatek, opakowania szamponów firmy PureOlogy oraz opakowania odżywek do włosów zostały zaprojektowane tak, by mogły zgrabnie zmieścić się w każdy kąt łazienki. Firma zdecydowała się na wykorzystanie brytyjskiej pisowni słowa “colour”. Markham twierdzi, iż ta wersja brzmi bardziej wytwornie.

Oprac. Katarzyna Walczak.
Źródło: Beauty Packaging



KOMENTARZE
Newsletter