W ostatnim czasie nastąpiła zmiana w popycie na jogurty; konsumenci wymagają więcej produktów z dodaną wartością. Obok produktów probiotycznych i prozdrowotnych, producenci urozmaicają swoja ofertę dodając do jogurtów pszenicę, musli, kawałki owoców lub miód. Dostępne są również produkty o obniżonej zawartości tłuszczu czy też jogurty organiczne. - W wyniku bardzo intensywnej promocji jogurtów funkcjonalnych, prowadzonej przez dużych graczy rynkowych, ilość konsumentów tego jogurtu zwiększa się. Największy wzrost następuje wśród nowych konsumentów jogurtów probiotycznych zarówno pitnych jak i łyżeczkowych. W porównaniu z nim, wzrost konsumentów w kategorii jogurtów tradycyjnych jest raczej skromny. W rezultacie można przyjąć, że spora grupa konsumentów tradycyjnych zmieniła przyzwyczajenia i zaczęła konsumować jogurty prozdrowotne - mówi prezes Nowak.
Największy wzrost notują te grupy produktowe, w których występują produkty funkcjonalne z wartością dodaną. Wiąże się to ze zwiększoną świadomością konsumenta dotyczącą zdrowotnych walorów żywności. Wzrasta liczba konsumentów, którzy przywiązują wagę do swojej diety. Badania opinii publicznej wskazują na coraz większe zainteresowanie wartościami odżywczymi w żywności. W rezultacie popularne stają się produkty z dodatkami funkcjonalnymi jak na przykład: minerały, witaminy, probiotyki, kwasy Omega 3, itp.
PortalSpożywczy
KOMENTARZE