Nowy szczep probiotyczny
17.12.2008
Nowy raport, oparty na badaniach kanadyjskich naukowców, przedstawia szczep Lactobacillus rhamnosus GR-1 jako oferujący potencjalnie nowe korzyści dla produktów probiotycznych.

W prowadzonych badaniach obserwowano przeżycie szczepu L. rhamnosus po 28 dniowym zamrożeniu w niskotłuszczowym jogurtu. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie "Innovative Food Science and Emerging Technologies". Naukowcy pokazali, że jogurt może dostarczać bakterie probiotyczne do konsumentów przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej trwałości. Produkty mleczne, w tym przefermentowane mleko i jogurty, są najczęściej spożywanymi nośnikami probiotyków. Produkt powinien zawierać co najmniej milion jednostek tworzących kolonię ( CFU ) na 100 gramów, jeśli ma wywołać korzystny wpływ na konsumencie. Dlatego ważnym aspektem jest wytwarzanie takiego produktu, który zapewni przetrwanie wymaganej ilości komórek, aż do końca terminu ważności.

Lactobacillus rhamnosus

Dalsze korzyści z korzystania ze szczepu GR1 to jego efekt anty-alergiczny. Wyniki na ten temat zostaną niedługo opublikowane. Prof. Reid prowadzący badania spodziewa się dużego zainteresowania ze strony firm zainteresowanych szczepem niosącym ze sobą anty-alergiczne działanie.

Bartłomiej Borkowski