Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Nowe kierunki w opakowaniach dla perfum
22.02.2006
Pośród setek wypuszczonych na światowy rynek zapachów, w 2005 roku, można było wyodrębnić dwa trendy: duża ilość perfum była promowana przez znane osobistości, które nie rzadko użyczały im swego imienia oraz częste wykorzystywanie jaskrawych kolorów w opakowaniach. Znane osobistości, które zdecydowały się wkroczyć na rynek perfum to m.in. aktorzy: Sarah Jessica Parker czy Antonio Bandera; muzycy: Shania Twain, Carlos Santana czy Sean “Diddy” Combs; modelki: Cindy Crawford czy Niki Taylor oraz sportowcy tacy jak Maria Sharapova czy David Beckham. Nawet Paris Hilton, córką Ricka Hiltona, właściciela sieci ekskluzywnych hoteli, zdołała zaistnieć w świecie perfum. Natomiast piosenkarki takie jak Britney Spears, Jennifer Lopez czy Celine Dion poszerzyły swoje istniejące już linie o nowe zapachy. Reprezentanci świata mody również nie pozostawali w tyle. Alexander McQueen, znany projektant, postanowił opracować flakonik dla własnych perfum, które by odzwierciedlały aktualnie panujące trendy. Został on zainspirowany tradycyjnym, kryształowym szkłem wykonanym w stylu Art nouveau (nowa sztuka). McQueen zaangażował również Thomasa Bastidea, projektanta kryształów, który miał ogromne doświadczenie w projektowaniu szkła, aczkolwiek nie mógł się poszczycić równie dużą praktyką w projektowaniu flakoników dla perfum. McQueen rozpoczął pracę od swojego ulubionego kształtu – jajka, a następnie przekształcił je po swojemu łącząc krzywe oraz rozciągając linie. W rezultacie powstała olśniewająca buteleczka przypominająca drogocenne jajko Fabergé.

Oprac. Katarzyna Walczak.
Źródło: Beauty Packaging



KOMENTARZE
news

<Grudzień 2024>

pnwtśrczptsbnd
25
26
27
28
LSOS Summit 2024
2024-11-28 do 2024-11-29
1
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Newsletter