Pośród setek wypuszczonych na światowy rynek zapachów, w 2005 roku, można było wyodrębnić dwa trendy: duża ilość perfum była promowana przez znane osobistości, które nie rzadko użyczały im swego imienia oraz częste wykorzystywanie jaskrawych kolorów w opakowaniach.
Znane osobistości, które zdecydowały się wkroczyć na rynek perfum to m.in. aktorzy: Sarah Jessica Parker czy Antonio Bandera; muzycy: Shania Twain, Carlos Santana czy Sean “Diddy” Combs; modelki: Cindy Crawford czy Niki Taylor oraz sportowcy tacy jak Maria Sharapova czy David Beckham. Nawet Paris Hilton, córką Ricka Hiltona, właściciela sieci ekskluzywnych hoteli, zdołała zaistnieć w świecie perfum. Natomiast piosenkarki takie jak Britney Spears, Jennifer Lopez czy Celine Dion poszerzyły swoje istniejące już linie o nowe zapachy.
Reprezentanci świata mody również nie pozostawali w tyle. Alexander McQueen, znany projektant, postanowił opracować flakonik dla własnych perfum, które by odzwierciedlały aktualnie panujące trendy. Został on zainspirowany tradycyjnym, kryształowym szkłem wykonanym w stylu Art nouveau (nowa sztuka). McQueen zaangażował również Thomasa Bastidea, projektanta kryształów, który miał ogromne doświadczenie w projektowaniu szkła, aczkolwiek nie mógł się poszczycić równie dużą praktyką w projektowaniu flakoników dla perfum.
McQueen rozpoczął pracę od swojego ulubionego kształtu – jajka, a następnie przekształcił je po swojemu łącząc krzywe oraz rozciągając linie. W rezultacie powstała olśniewająca buteleczka przypominająca drogocenne jajko Fabergé.
Oprac. Katarzyna Walczak.
Źródło: Beauty Packaging
KOMENTARZE