Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Mleczne produkty funkcjonalne nie przełamią kryzysu?
15.04.2009
- Wprowadzanie mlecznych produktów prozdrowotnych nie przełamie impasu w mleczarstwie. Uważam, że rynek ten nie powinien liczyć na wielką ekspansję - Maciej Lipiński, prezes OSM Chojnice.
- Społeczeństwo zaczyna być świadomym konsumentem, zapoznając się z zawartością produktu podczas zakupów. Wg mnie liczy się bardziej naturalność, brak konserwantów aniżeli dodawanie prozdrowotnych składników - uważa Maciej Lipiński.

Rynek konsumentów jest dość spolaryzowany, z jednej strony mamy klientów poszukujących najtańszych produktów w tanich sieciach i ci klienci zwracają uwagę głównie na ceny, na drugim biegunie są klienci zamożniejsi, poszukujący naturalnych, smacznych i droższych produktów. - Część z nich poszukuje oczywiście produktów prozdrowotnych - przyznaje prezes OSM Chojnice.

Zdaniem prezesa Lipińskiego, klienci poszukują produktów mlecznych "prawie gotowych"- np. sosu do tzatzików, mozzarelli z bazylią, czy serów pleśniowych i dojrzewających z rozmaitymi przyprawami, gotowymi do podania w formie patery serów.

Spółdzielnia produkuje mleko, śmietany, masło, napoje fermentowane oraz sery twarogowe i dojrzewające.

Roman Wieczorkiewicz
Portal Spożywczy
KOMENTARZE
news

<Luty 2025>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
Newsletter