Przedstawiciele firmy twierdzą, iż kolory te wyznaczą nowe trendy w opakowaniach kosmetyków oraz chemii gospodarczej na najbliższe lata.
Paletę kolorów podzielono, ze względu na specyfikę badań, na kolory sugestywne, preferowane oraz trendy.
„ Badaliśmy sfery społeczne, polityczne, ekonomiczne i inne tak, by stworzyć paletę która przedstawiłaby zupełnie nową interpretację kategorii kolorystycznych” mówi
Linda Carroll, szef działu marketingu firmy
Ampacet.
„ Naszym podstawowym celem jest pomoc tym, którzy wykorzystują nasze palety do tworzenia estetycznych oraz przyjemnych dla oka opakowań. Opakowań które skłaniałyby klientów do kupna danego produktu.
Według badań przeprowadzonych przez firmę, podstawowym kolorem 2006 roku stanie się pomarańczowy. Będzie on musiał stoczyć ostrą walkę z równie popularnym czerwonym.
„ Kolor pomarańczowy obecny jest w palecie przewidzianej na 2007 rok we wszystkich swoich odcieniach, od ostrego do bladej brzoskwini. Fioletowy jest również bardzo popularny.”
Badania objęły cztery obszary: aspekt kulturowy, nastawienie konsumentów, różnice geograficzne i ekonomiczne.
Linda Carroll twierdzi iż główną troską producentów stanie się zaspokojenie wciąż rosnącego zapotrzebowania na wyjątkowość, indywidualność, na coś co będzie miało duży wpływ na rozpiętość palety.
Carroll łączy dwa mikro trendy : wzrost sprzedaży produktów chemii gospodarczej oraz zamiana tradycyjnych ról w modelu rodziny. W rezultacie kolory wykorzystywane do produkcji opakowań produktów chemii gospodarczej stały się bardziej neutralne, nie nawiązują do preferencji kolorystycznych przypisywanych do konkretnej płci. Zjawisko to doprowadziło do połączenia dwóch kolorów: różowego z żółtym. Oby dwa te kolory, aż do tej pory, były uważane za niezależne, neutralne. Firma
Ampacet nadała nawet odrębną nazwę nowo powstałej barwie –
Cryptic Coral.
Demokracja konsumentów, powstała z nasilenia indywidualizmu oraz nadania klientom poczucia większej władzy I siły, również przyczyniła się do zwiększenia zapotrzebowania na opakowania odzwierciedlające indywidualizm oraz subtelny luksus. Trend ten generuje różnorodne rynki niszowe na które producenci opakowań będą musieli znaleźć swoją odpowiedź.
Według Carroll, producenci opakowań właśnie na rynki niszowe powinni skupić się na jaskrawych kolorach wyrażających indywidualność i siłę. Tu znów można zaproponować kolor pomarańczowy wsparty złotym, który stał się istotnym elementem tej kategorii. Firma
Ampacet nazwała ten rodzaj pomarańczowego -
Sunkissed Orange.
Badania firmy
Ampacet zdaje się potwierdzać fakt, iż kolor pomarańczowy zyskuje ostatnio na coraz większej popularności. Został on dostrzeżony przez takie firmy jak
L’Oreal (linia kosmetyków dla mężczyzn – L’Oreal Men’s Expert), która podkreśliła wygląd opakowania pogrubionym pomarańczowym paskiem.
KOMENTARZE