Wyświetl większą mapę
Na obszarach wiejskich paliwo otrzymane z nasion jatrofy może być wykorzystane nie tylko do napędzania samochodów oraz maszyn rolniczych wyposażonych w silniki Diesla, ale również do spalania w lampach oraz do zasilania generatorów energii elektrycznej. Ponieważ jatrofa jest rośliną odporną na suszę i może być uprawiana na glebie, która nie nadaje się pod uprawy roślin spożywczych, nie musi ona konkurować o powierzchnię z rolnictwem spożywczym. W wielu regionach Kenii dotkniętych biedą, plantacje jatrofy mogą przyczynić się do polepszenia statusu materialnego miejscowej społeczności. Kolejną korzyścią, jaka płynie z upraw jatrofy, może być znaczne ograniczenie zjawiska wycinania lasów w niektórych regionach Kenii oraz jego konsekwencji.
Według doniesień kenijskiego Ministerstwa Energetyki wstępne testy wykazały, że jatrofa może być z powodzeniem uprawiana w Kenii. Powierzchnia przeznaczona pod uprawą jatrofy wyniesie około 5 tysięcy hektarów. Pięcioletni plan przewiduje ograniczenie importu paliw kopalnych o pięć procent w ciągu najbliższych czterech lat. Ministerstwo ma również nadzieję, że program rozwoju sektora biopaliw pozwoli na szybszy rozwój obszarów wiejskich oraz firm transportowych.
Jatrofa od pewnego czasu jest postrzegana jako najlepszy surowiec do produkcji biopaliw. Indie, Chiny oraz Brazylia obsadziły tą rośliną miliony hektarów. W Stanach Zjednoczonych oraz w Japonii trwają jak na razie testy na plantacjach eksperymentalnych. Największe koncerny motoryzacyjne (np. Daimler) badają możliwość zastosowania paliwa pozyskanego z jatrofy do napędzania pojazdów, natomiast linie lotnicze Air New Zealand planują pierwszy testowy lot Boeinga 747 napędzanego biodieslem z jatrofy wymieszanym z paliwem lotniczym.
źródło: checkbiotech.org
KOMENTARZE