Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
III Forum Rynku Spożywczego
13.10.2010
Największe spotkanie kadry zarządzającej branży żywnościowej i handlu
Już 18 listopada odbędzie się trzecia edycja Forum Rynku Spożywczego. Na Forum spotka się kadra zarządzająca najważniejszych firm sektora, producenci i przetwórcy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu. Do udziału w debatach i dyskusjach zaprosiliśmy także parlamentarzystów, przedstawicieli rządu i organizacji branżowych, osoby mające realny wpływ na zmiany w branży spożywczej. Stworzona zostanie szeroka platforma do debaty merytorycznej nad aktualnym stanem oraz możliwościami i kierunkami rozwoju rynku spożywczego w Polsce.

Najaktywniejszym i najbardziej dynamicznym osobistościom i firmom sektora, na zakończenie sesji inauguracyjnej Forum, uroczyście wręczymy "Nagrody Rynku Spożywczego" za rok 2010 oraz po raz pierwszy, redakcje Rynku Spożywczego, portaluspozywczego.pl oraz serwisu dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji przyznają certyfikaty "Dobry produkt - wybór ekspertów".

Wstępny program: 8.30-9.00 Rejestracja

9.00-12.00 Debata inauguracyjna
Żywność nie zna granic
• Eksport i import żywności - polskie i europejskie dylematy
• Wysokie normy jakościowe przyczyną mniejszej konkurencyjności europejskiego rynku spożywczego
• Koniec prostych przewag konkurencyjnych - co zamiast nich?
• Miejsce polskich firm na europejskim rynku, szanse na ekspansję
• Polski rynek wyzwaniem dla globalnych koncernów
• Promocja i kreowanie marki - stawiamy na produkt regionalny czy globalny?

Uroczyste wręczenie Nagród Rynku Spożywczego za rok 2010 oraz certyfikatów "Dobry produkt - wybór ekspertów" odbędą się podczas debaty inauguracyjnej.

12.00-12.30 Przerwa

12.30-14.30 i 15.00-17.00 Sesje tematyczne

12.30-14.30 FINANSE
Sytuacja ekonomiczna sektora - możliwości finansowania rozwoju
• Kondycja branży spożywczej a poziom wykorzystania środków unijnych
• Innowacje, efektywność, jakość a możliwości finansowania nowych projektów
• Bezpieczeństwo transakcji finansowych
• Finansowanie rozwoju firm spożywczych na rynkach zagranicznych

12.30-14.30 ZARZĄDZANIE/TECHNOLOGIE
Efektywne zarządzanie produkcją w zakładach spożywczych
• Inwestycje w oszczędności - obszary niezbędnych działań na rzecz rozwoju firmy
• Efektywne planowanie i optymalizacja procesów technologicznych
• Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie i wykorzystanie systemów informatycznych
• Automatyzacja procesów produkcji i pakowania
• Efektywność energetyczna - efektywne wykorzystanie mediów energetycznych (audyt, planowanie zużycia)
• Logistyka magazynowa - zarządzanie zasobami i przepływem towarów

12.30-14.30 HANDEL
Relacje biznesowe między sieciami i przetwórcami żywności a szybka konsolidacja obu rynków
• Zagraniczne sieci motorem modernizacji polskiego handlu i przemysłu spożywczego
• Konsolidacja przetwórców jako element wyrównania szans w relacjach z detalistami
• Marki własne sieci handlowych - przyszłość czy zagrożenie dla przemysłu żywnościowego
• Czy nowa ustawa mająca regulować relacje między sieciami a przetwórcami żywności spełni pokładane oczekiwania. Komentarz dystrybutorów i przetwórców do założeń projektu ustawy przygotowanego przez Radę Gospodarki Żywnościowej

14.30-15.00 Przerwa

15.00-17.00 ŻYWNOŚĆ WYSOKO PRZETWORZONA
Czy najbliższe lata przyniosą rewolucję na rynku dań gotowych, mrożonek, produktów funkcjonalnych i prozdrowotnych?
• Wzrost udziału wysoko przetworzonej żywności w rynku - światowy trend w polskich realiach
• Dania gotowe, żywność mrożona, przetwory warzywno-owocowe - kierunki rozwoju rynku, nowe nawyki konsumenckie
• Innowacje w zakresie receptur, produkty i dania z innych stref kulturowych
• Nowe strategie rynkowe, szukanie przewag konkurencyjnych, poszerzanie ofert producentów i przetwórców, nisze rynkowe
• Perspektywy rozwoju żywności funkcjonalnej i prozdrowotnej w Polsce
• Żywność wysoko przetworzona wyzwaniem dla producentów opakowań i dodatków

15.00-17.00 MLEKO
Mleczarstwo - wyzwania związane z zarządzaniem i technologiczno-produktowym rozwojem
• Globalni gracze a polskie firmy - specyfika działalności zaagranicznych koncernów
• Co sprawi, że jedni wygrają, a inni wypadną z rynku w konkurencyjnym wyścigu (wielkość firm, jakość, unikalność produktów, inne)?
• Strategie rozwoju - na jaki rodzaj produktów stawiać (galanteria mleczna, produkty tanie, "dla mas", produkty ekologiczne i funkcjonalne)
• Czy jest szansa wylansowania polskich marek za granicą?
• Innowacyjne rozwiązania w obszarze marketingu i pakowania produktów mlecznych
• Dystrybucja - własna czy outsourcing, sieci a handel tradycyjny

15.00-17.00 MIĘSO
Innowacyjność w branży mięsnej w sferze zarządzania, technologii i produktu
• Unowocześnianie przemysłu mięsnego - warunki konieczne, wymagania konkurencyjności
• Inicjatywy mające zwiększyć innowacyjność branży - mięsne klastry
• Nowe podejście do promocji mięsa
• Narastająca konkurencja zagraniczna - jak jej sprostać?
• Nowe strategie rynkowe, szukanie przewag konkurencyjnych (nisze rynkowe, wędliny funkcjonalne, inne)
• Poprawa walorów wyrobów mięsnych i wędliniarskich, wpływ na strategie produktowe firm - dodatki do żywności

Prosimy o potwierdzenie udziału w Forum do 15 listopada 2010 r., wypełniając formularz rejestracyjny.

Udział w Forum jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona.

Organizator zastrzega sobie możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia (w tym przypadku wysłana zostanie do Państwa informacja e-mailem).
Tylko potwierdzone przez organizatora przyjęcie zgłoszenia umożliwia wejście na Forum.
KOMENTARZE
Newsletter