Z danych tych wynika, że klika największych firm zajmujących się wytwarzaniem paliw alternatywnych nie dostarczyło Agencji raportów dotyczących pochodzenia i wpływu na środowisko stosowanych przez nie surowców.
Z pierwszego kwartalnego raportu RFA, ustanowionej w tym roku, wynika, że biopaliwa stanowiły 2,61% paliw stosowanych w transporcie kołowym. Wynikający z zastosowania biopaliw spadek emisji węgla wyniósł 44% w porównaniu z paliwami konwencjonalnymi – wstępnie zakładano redukcję na poziomie 40%.
Jedynie 20% paliw odnawialnych spełniało standardy przewidziane dla tej grupy surowców energetycznych., które obejmują między innymi zachowanie bioróżnorodności oraz wpływ na jakość powietrza, gleby i wody.
Najprawdopodobniej w kwietniu 2010 roku zostaną wprowadzone ustawowe wymogi dotyczące pochodzenia biopaliw z w pełni odnawialnych upraw – w ramach dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej energii odnawialnej.
Marcin Kubiakźródło: businesssgreen.com
KOMENTARZE