Dacia - samochód na biopaliwie
Na początku 2010 na polski rynek trafią dwie nowe wersje Logana MCV, napędzane silnikiem benzynowym przystosowanym do zasilania biopaliwem E85.
Specyficzne elementy silnika są bardzo odporne na wysokie temperatury. W celu przystosowania silnika 1.6 E85 do zasilania biopaliwem, zmodyfikowano konstrukcję gniazd zaworów i wtryskiwaczy oraz zastosowano specjalne oprogramowanie komputera sterującego wtryskiem paliwa. Ponadto motor zapewnia prawdziwą przyjemność jazdy, również na niskich obrotach identycznych jak w przypadku silnika benzynowego 1.6.
Wykorzystanie bioetanolu E85 pozwala na 70% niższą emisję CO2 w porównaniu do pojazdów w 100% benzynowych. Ta wartość jest liczona w cyklu „well to wheel” (czyli od jego wytworzenia, łącznie z okresem wzrostu rośliny, poprzez transport lub dystrybucję, aż do wykorzystania w pojeździe). W przypadku stosowania paliwa E85 uzyskiwanego ze zbóż i buraków we Francji wytwarzanie dwutlenku węgla wynosi130 g/km oraz w Szwecji z trzciny cukrowej - 60 g/km.
Dacia Logan MCV z silnikiem 1.6 E85 jest adresowana przede wszystkim do odbiorców flotowych, używających pojazdów zasilanych biopaliwem.
źródło: Renault/Dacia
KOMENTARZE