Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Co dalej z Hortex’em?
12.07.2010
Producent soków i mrożonek Hortex Holding, należący do funduszu Argan, ma za sobą słaby rok obrotowy, który zakończył się 31 maja.
Spółkę pogrążył kryzys na rynkach wschodnich, gdzie eksportuje dużą część produkcji mrożonek. Poza tym w Polsce pierwszy raz od lat spadła konsumpcja soków. Przychody spółki spadły o 4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i sięgnęły 745 mln zł. Mniejszy będzie też zysk netto niż w roku finansowym 2008/2009, kiedy wyniósł 19 mln zł.

Z badań konsumenckich wynika, że markę Hortex zna aż 90% Polaków. Jest to najbardziej znana marka soków w Polsce. Najcenniejszym wyróżnieniem dla Firmy są nagrody przyznane przez samych Konsumentów. Siedmiokrotnie, w latach 2002-2008, Hortex został uhonorowany tytułem "Marki Godnej Zaufania" w kategorii "soki" w jednym z największych badań konsumenckich w Europie – badaniu European Trusted Brand przeprowadzonym wśród czytelników Reader’s Digest.

Zarząd Horteksu liczy więc na powrót do wysokości sprzedaży. Wg spółki nieszczęścia z ostatnich kilkunastu miesięcy w tym roku już się nie powtórzą i sprzedaż soków i mrożonek w Polsce wzrośnie o 3-4 proc.

Hortex myśli o debiucie na warszawskim parkiecie. Na razie właściciel nie planuje zakończenia inwestycji w Hortex. Taką decyzję może podjąć dopiero za 2-3 lata. Zarząd będzie rekomendować właścicielowi wyjście z inwestycji przez warszawską giełdę.


red. Blanka Majda
KOMENTARZE
news

<Kwiecień 2024>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Newsletter